Dark Angel - Skin Game

Böcker / Permalink / 1
 
"Someone is killing normal humans in the fogenshrouded city of Seattle. The murders are brutal and grisly, but inside Terminal City they barely cause a ripple of concern. The transgenics who live there have problems of their own. In an area under siege by the oppressive arm of the police, the transgenics must protect their fledgling colony against the outside world - a world that eyes them with contemt and suspicion...and will do anything to be rid of them.
 
As the killings escalate, Joshua comes to Max with a fire suspicion: the killer may be one of their own. Tensions are high between normal humans and transgenics, and many inside the protected City would just as soon let the humans fend for themselves. Yet Max and her inner circle know they must investigate the crimes and stop the bloodshed. Doing nothing would simply give the normals more reasons to hate.
 
But what they discover will shock even the most jaded among them - and expose a sinister agenda that leads to an old, nefarious foe...."
 

När jag hade läst det första kapitlet var jag så förvirrad att jag var tvungen att kolla om jag verkligen läste rätt bok eller om det var en emellan. Men det var rätt, vilket jag fortfarande är väldigt irriterad på. Det förstörde hela boken för mig. Ända från början handlar det om en massa karaktärer som inte har blivit introducerade. Max har hittat alla sina syskon och även flera "transgenics" som är djur/människa. Hade jag inte sett serien hade jag inte fattat nånting. Jag gillade till exempel Joshua jättemycket i serien, men det funkar ju inte att han bara är där utan att man har fått veta vem han är.. Alec fick väldigt lite utrymme, vilket jag tycker är synd. Han var min favorit i säsong två. Det är väl dumt kanske att jämföra boken med serien, men när boken faktisk är baserad på serien så gör man ju det automatiskt.
 
En annan sak som störde mig väldigt mycket var att Max och Logan helt plötsligt var jättekära. När förra boken slutade så kände de ju inte varandra. I övrigt tyckte jag faktiskt att boken var rätt tråkig och ointressant, och det var inte bara för att jag störde mig på.... det mesta. Det hände inte så mycket liksom, och det som hände fick man ingen riktig förklaring till. Jag är väldigt opepp på att läsa sista delen, men jag har lovat mig själv att göra det så jag är av med det sen. Det borde inte kunna bli värre.
 
#1 - - Elen [bokpotaten]:

Men åh, det var länge sedan jag hade ett Dark Angel-återfall, men nu flög det nog på mig! Trist med boken dock, själv har jag varit lite sugen på att läsa dem, men det har inte blivit av och nu känns det ju inte så lockande. Hoppas sista blir bättre för dig!

Svar: Tv-serien är ju så bra, så jag tyckte det var lite synd på den här boken att det fattades så mycket. Första var bättre! Men testa du, du kanske gillar dem. :)
TinaElisabeth

Till top