SISTERHOOD OF THE WORLD BLOGGERS AWARD

Böcker / Permalink / 0
 
Elin på Bokparadiset nominerade alla som inte har gjort denna, så jag tänkte att jag skulle svara på hennes frågor. Tänker inte nominera någon, men den som känner för det kan ju svara på samma frågor :)
 
Vilken är den bästa tiden på dygnet att läsa?
Det beror lite på när jag har tid, jag kan läsa en hel dag om jag inte har något annat inplanerat. Men oftast blir det väl att jag läser på kvällen, och den bästa läsningen måste ju vara den som blir av ;)
 
Hur sorterar du dina böcker i hyllan? 
Lite olika faktiskt. I en bokhylla har vi alla lite "snyggare" böcker. Annars sorterar jag lite efter färg, lite efter serier och lite efter författare. Jag har koll iallafall, det är huvudsaken.

Köper eller lånar du mest böcker?
Köper, helt klart. Mest second hand, men nu den senaste tiden har det även blivit mycket nytt.

Bästa boken du läst i år?
Livet efter dig av Jojo Moyes är fortfarande bäst hittills.

Läser du många serier på en gång eller brukar du hålla dig till några stycken åt gången? 
Jag har flera påbörjade serier samtidigt, men jag brukar inte läsa dem så tätt. Jag kan absolut inte hålla mig till bara en i taget, då tröttnar jag.

Favoritplatsen att läsa?
Min soffa, ligger så himla bekvämt där.

Vilken är din favorit genre? 
Förr var det deckare, men det läser jag inte så ofta längre. Gillar fantasy och välskriven chicklit, men jag är rätt kräsen.

Läser du om böcker?
Det händer, men inte alltför ofta. Beror lite på vad det är för böcker. Harry potter till exempel har jag läst säkert fem gånger, alltid lika bra!

Vilka är dina favoritinlägg att läsa på andras bloggar? 
Oj vad svårt. Jag läser inte så många bokbloggar faktiskt, men när jag gör det så läser jag gärna månadssammanfattningar, recensioner på böcker som intresserar mig, bookhauls och såna här svara på frågor-inlägg.

Hur många olästa böcker har du?
Massor, måste räkna.. 434 st och några fler påväg hem. Nu känns det faktiskt lite som att jag kanske inte behöver köpa så mycket fler på ett tag.... hehe.
 
Till top