Wintergirls

Böcker / Permalink / 0
"Lia and Cassie were best friends, wintergirls frozen in matchstick bodies. But now Cassie is dead. Lia's mother is busy saving other people's lives. Her father is away on business. Her stepmother is clueless. And the voice inside Lia's head keeps telling her to remain in control, stay strong, lose more, weigh less. If she keeps on going in this way - thin, thinner; thinnest - maybe she'll disappear altogether."
 
Den här boken blev jag tipsad om i en facebookgrupp, så jag köpte den och började läsa den så fort jag fick hem den eftersom så många sa att den var så bra. Jag blev lite besviken. Den är absolut inte dålig, utan snarare väldigt viktig. Den tar upp ett tungt ämne, anorexia, men ändå fångar den mig inte helt. Jag fastnar inte riktigt för karaktärerna, jag tror att det är det som är felet, för egentligen är den bra. Ett tag får jag riktigt ont i magen för att jag blir så berörd, men det är bara en gång. Språket var iallafall bra och lättläst. Men något toppbetyg får den inte av mig.
Till top