Mitt perfekta liv

Böcker / Permalink / 2
"Vad är egentligen ett perfekt liv? Kan det helt oväntade vara det som visar sig vara det mest perfekta?

Macys sommar ligger framför henne, noggrant planerad, precis som hon vill ha det för att inte förlora kontrollen. Hennes kille åker iväg på "brain camp". Själv ska hon jobba i informationsdisken på biblioteket. Men det blir inte som hon tänkt sig: Pojkvännen vill att de ska ta en paus, och plötsligt dyker ett extra sommarjobb upp på cateringfirman Wish, där det jobbar ett gäng galna typer som Macy verkligen gillar.

Där finns också Wes - tatuerad, konstnärlig, en kille som säger sanningen och som är den där sorten som vänder upp och ner på ens liv. Han är precis allt det Macy inte vill ha, men ändå känner hon sig så bekväm med honom, och lyckligare än på länge. Kan det helt oväntade vara det som är helt rätt?"
 
Oj vad jag gillade den här boken! Så bra och mysig. Och väldigt klyshig, men det gör ingenting.
Det enda jag inte gillar är att Macy inte säger ifrån till sin mamma, eller till tjejerna på biblioteket, eller till sin pojkvän för den delen. Men det är inte så lätt när man inte är så gammal och livet inte riktigt blir som man vill. Har man inte så mycket livserfarenhet är det inte så lätt att veta hur man ska göra.
 
Jag gillar iallafall hur Macy som strävar efter att vara perfekt börjar jobba på en cateringfirma där allt är kaos mest hela tiden. Så långt ifrån hennes vanliga liv man kan komma. Hon får ett gäng härliga vänner och blir mycket lyckligare än innan. Som sagt, lite klyshigt. ;) Men även om det är väldigt lättsamt finns det djup i berättelsen. Och jag älskar Wes! Han och Macys "sanningslek" är rätt kul. Bra sätt att lära känna någon, hehe.
 
Jag kommer absolut läsa mer av Sarah Dessen. Det här är den första av hennes böcker jag läser, och jag blev inte besviken.
 
 
 
#1 - - Elinas bokliv:

Åhh, va roligt!! Detta var den första boken jag läste av henne också! Har bara läst en till efter det dock. Inte riktigt lika bra, men Dessen är helt klart en underbar författare! :)

Svar: Men vad kul! Jag tyckte den var jättebra, och är jättesugen på att läsa fler. Försöker dock att inte ha så höga förväntningar så jag blir besviken :p Vilken är det du har läst? :)
TinaElisabeth

#2 - - Elinas bokliv:

kunde inte svara på ditt svar...
jag har läst "Du glömde säga hejdå" och "lock and key" :) var visst två till.. 'du glömde säga hejdå' är bra, men jag var besviken på 'lock and key'.. :(

Till top