Undret

Recensioner / Permalink / 3
"Tioårige August Pullman vet mycket väl att folk stirrar på honom. Trots att han gömmer sig bakom sin långa lugg och envist ser ned i marken känner han deras blickar och hör deras fniss och viskningar.
Ingen trodde att August, eller Auggie som han kallas, skulle överleva sin födsel. Det gjorde han men hans ansikte blev dock helt deformerat och han har genomgått oräkneliga operationer. Det enda han önskar är att få vara som alla andra barn, men det är inte så lätt, när man inte ser ut som någon annan.

Auggies föräldrar och hans syster Via har alltid stöttat honom och följt hans framsteg, men nu står dom inför något riktigt stort. Auggie kan inte längre hemundervisas utan det är dags för honom att börja femte klass i en närbelägen skola. Hur ska de andra barnen reagera?"
 

Den här boken kommer garanterat hamna på min tio i topp-lista när året är slut. Helt fantastisk!
Jag blev så himla frustrerad av att läsa den. Ungar kan vara så hemska. Och när man vet att man kan bli utsatt på det här sättet utan att ens se annorlunda ut som August, det gör det så mycket värre. Usch vad ledsen jag blir. Men även om boken är hjärtskärande så är den också väldigt fin och väldigt rolig. Jag älskar Auggie och hans inställning till sin situation. Att han kan skämta om det. Och hans familj, helt underbar. Och vänskapen mellan Auggie, Jack och Summer. Det är fint. Det är inte många böcker som får mig att gråta, men det här är en som gör det. Men på ett ganska bra sätt ändå.
 
 
 
#1 - - Elin - Bokparadiset:

Älskade den här boken, precis som du säger är den så hemsk men ändå så fin!

Svar: Den fångade mig verkligen!
TinaElisabeth

#2 - - Elina:

Måste läsa!

Svar: Det tycker jag absolut att du ska göra! :)
TinaElisabeth

#3 - - Sara Elvira:

Denna bok ligger även hos mig varmt om hjärtat. Väldigt bra.

Svar: verkligen!
TinaElisabeth

Till top