Nya böcker den här veckan

Nytt i bokhyllan / Permalink / 2
Då har det äntligen blivit dags att visa upp veckans nytillskott. Det har blivit rätt många eftersom det är bokrea.
 
Vi börjar med det som inte är reafynd. The wishing spell har vag varit jättesugen på att läsa ett bra tag. Och när Nelly tyckte så mycket om den kunde jag inte låta bli att köpa den. Mumin har jag velat läsa i flera år, så nu unnade jag mig en bok. Den var rätt dyr, så jag hoppas jag kommer tycka om den.
 
Det här förhandsbeställde jag på adlibris, och jag är väldigt nöjd med alla. Iliaden - en cover är väl en chansning, men jag tyckte den verkade lite rolig. Iliaden har flyttats till vår tid och vårt språk typ. Annars är jag nog mest sugen på att läsa "Du vet var jag finns" av Rachel Cohn.
 
På våran lokala bokhandel här i Flen hittade jag tre böcker. Alice i zombielandet har jag varit nyfiken på, så den kändes ganska given. Ett otippat fynd var Alba. Det var min syster som hittade den. "Den här verkar jättekonstig, så den kanske du gillar." Haha. Den handlar om en forskningsgrupp som har färdats till en okänd planet, den vet jag inte så mycket mer. Den ska bli kul att läsa iallafall, hoppas den är bra.
 
Sen hittade jag en liten hög på Ica också. Magikerna var jag lite osäker på, har hört mycket bra och en del dåligt också om den. Men den kostade bara 39 kr, så då kändes det okej att chansa. Köpte dock inte andra boken ifall jag inte skulle gilla den. Mysteriet på Bounty köpte jag bara för att det är John Boyne som har skrivit den, jag vet inte ens vad den handlar om, haha. Älskar ju pojken i randig pyjamas, så jag hoppas att jag gillar den här med. Nya kontakter har jag redan läst, men jag ville gärna ha den i inbundet eftersom jag har fler av Kinsellas böcker inbundna.
 
Sen blev det en sväng inne på akademibokhandeln också. Där fanns det tråkigt nog inte så mycket jag var intresserad av, men några fynd blev det iallafall. Det var "Fördelarna med en kollaps" jag var ute efter, så jag är jätteglad att jag hittade den. Jonathan Tropper är en av mina favoritförfattare, så bra! Maria Gripes böcker var så fina, så de fick följa med de också. Tror att jag läste dem när jag var liten, men jag är inte säker.
 
Och sist men inte minst, en bok som fick följa med från Ica maxi. Mest för att den var så himla fin. Och den har så fina bilder. Ser fram emot att läsa den.
 
Det var mina fynd. Nu blir det nog inte så mycket nytt på ett tag. (Vet att jag har sagt det SÅ många gånger, men nu känner jag faktiskt att jag vill hinna med att läsa lite innan jag fyller på mer.)
Jag väntar på två böcker från cdon, bokcirkelböcker, men sen får vi se när det blir nån ny beställning.
 
Påminn mig inte om att allt det här ska in i bokhyllan också, då avlider jag xD
#1 - - Nelly:

Ja... jag har visst tokhyllat Land of stories men ååååååååååå vad jag älskar den. <3

Svar: Jag hoppas att jag kommer tycka om den lika mycket, är jättesugen på att läsa den :)
TinaElisabeth

#2 - - Vargnatts bokhylla:

Land of stories är otroligt bra :)

Svar: Ska ta tag i att läsa den ganska snart tror jag, ser verkligen fram emot den :)
TinaElisabeth

Till top