Shatter me

Recensioner / Permalink / 0

"I have a curse.I have a gift.

I'm a monster. I'm more than human.

My touch is lethal.My touch is power.

I am their weapon.I will fight back.

No one knows why Juliette's touch is fatal, but The Reestablishment has plans for her. Plans to use her as a weapon. But Juliette has plans of her own. After a lifetime without freedom, she's finally discovering a strength to fight back for the very first time--and to find a future with the one boy she thought she'd lost forever."

 


Det är ganska precis ett år sedan jag läste den här boken på svenska. Jag gillade den supermycket och läste del två ganska snart. Sen väntade jag på att den avslutande delen skulle komma ut i pocket (det är ju så viktigt att det matchar, haha) men det tog så himla lång tid. Under tiden jag väntade köpte jag ettan och tvåan begagnat på engelsk, och sen beställde jag även trean på engelska. Och sen hände det inte så mycket mer. Men nu när Nelly anordnade en read-a-long för att få den här serien utläst så hakade jag på.

Jag gillar boken lika mycket som förra gången, om inte ännu mer. Älskar Mafis skrivsätt, det är annorlunda och fångar mig verkligen. Överstrykningarna i texten tillför faktiskt väldigt mycket. Nu kom jag ju iofs ihåg handlingen rätt bra, men den var ändå spännande. Bra karaktärer och mycket känslor. Lite hatkärlek till Warner. Han är rätt svinig, men jag kan inte låta bli att gilla honom lite iallafall. Sen är omslagen till den här serien typ de finaste jag har sett. Jag ska ganska snart ge mig på del två, det känns som att jag inte kommer ihåg den lika bra. Men det kanske kommer tillbaka när jag börjar läsa. Längtar verkligen efter att få se hur det slutar.

 

 

text&bild

Till top