Book combo tag

Böcker / Permalink / 2
Jag blev taggad av Nelly för några dagar sen, så nu tänkte jag att jag skulle besvara frågorna i book combo tag!
 
Vilka två författare skulle du vilja se samarbeta och skriva en bok tillsammans?
Väldigt svår fråga faktiskt. Men James Dashner (Maze runner) och Suzanne Collins (Hunger games) kunde nog ha blivit en spännande kombo.
 
Vilket är ditt favorit-författarpar?
Inte lika svår fråga. Roslund & Hellström som har skrivit min favoritkriminal-serie. Är annars väldigt kräsen med just deckare, men de här känns väldigt pålästa och genomarbetade.
 
Om du kunde kombinera två olika berättelser och göra om den till en berättelse, vilka böcker skulle du välja och vad skulle den omarbetade titeln bli?
Allvarligt, det är ju inga enkla frågor att svara på, haha! Men okej. Hungerspelen och The Selection. De påminner ju på något sätt liiite om varandra (men ändå inte) så de kanske skulle funka att slå ihop. Istället för att tjejerna ska bo på slottet och bli valda av prinsen får de slåss, och vinnaren får gifta sig med prinsen. Okej inte slåss kanske, men slå ut varandra på nåt sätt. The selection games...? Haha nej jag vet inte...
 
Vilka karaktärer (från två olika böcker) shippar du?
Den här frågan var nog svårast av alla. Får vara tråkig och passa den, för jag kommer inte på något bra.
 
Vilka världar från två olika böcker skulle du vilja kombinera och göra en värld av?
Har ingen inspiration alls just nu, haha, så jag väljer hungerspelen och the selection här med.
 
Vilken duolgi eller trilogi skulle du vilja slå ihop till en bok?

Här finns det ju egentligen många man kan välja, men jag tycker nog att Delirium-triologin kunde ha kortats ner väldigt mycket. Särskilt sista boken var en besvikelse eftersom det inte hände särskilt mycket, så den serien hade kanske mått bra av att slås ihop till en bok istället.
#1 - - Nelly :

The selection games oh yeah!!

Svar: Haha det kanske skulle va nåt ;)
TinaElisabeth

#2 - - Elin - Bokparadiset:

Hahah jag gillade också idéen med The selection games!!

Svar: Det kanske skulle bli jättespännande, vem vet. Haha :P
TinaElisabeth

Till top