En bokbloggares hemliga liv

Böcker / Permalink / 0
Jag har blivit taggad av Nelly, så här kommer mina svar på frågorna i den här taggen.
 
1. Hur länge har du bloggat?
Allt som allt har jag bloggat sen Juni 2008, vilket är rätt så länge. Bokbloggare blev jag på allvar i Januari 2014.

2. Tror du att du kommer sluta blogga om böcker i framtiden?
 Någon gång kanske, men som det ser ut idag kommer jag nog inte sluta. Ni får stå ut med mig ett tag till. ;)

3. Vad är det bästa med att vara en bokbloggare?
Första recexet var stort, haha. Men det bästa är gemenskapen, alla är så himla trevliga.

4. Vad är det värsta med att vara en bokbloggare?
Det värsta är väl när man inte har inspiration till nya inlägg, det är så tråkigt när det ekar tomt här. Eller när man hamnar i en lässvacka, det är nog värre ändå.


5. Har du svårt att skriva rubriker till dina inlägg?
Nej, men sen är inte mina rubriker så himla fantasifulla heller. Det har jag gett upp för länge sen, för DET är svårt, haha.

6. Finns det någon bokbloggare som du beundrar?
Såklart! Jag beundrar alla bloggare jag följer av olika anledningar. Alla har ju fått mig att fastna på nåt sätt. Jag läser inga tråkiga bloggar, alla är så duktiga på det dom gör :)

7. Vilken bokbloggare skulle du vilja ha som gästbloggare på din blogg?
Det har jag verkligen ingen aning om, haha. Det är inte direkt något jag har tänkt på.

8. Hur ser din rutin ut när du bloggar? T ex vilken tid, klädsel, dryck m.m.
Jag har väl ingen rutin egentligen, utan jag bloggar när jag får tid. Ibland blir det ofta, och ibland jättesällan. Det beror helt enkelt på hur mycket annat jag har att göra. Men alla böcker som ska recenseras ligger på vardagsrumsbordet tills de är recenserade, sen åker de in i bokhyllan igen eller upp på någon bytessida på facebook. Annars blir det aldrig av. 

9. Har du svårt för att skriva recensioner?
Ibland, men det är lättare nu än i början. Tänker inte så mycket när jag skriver, utan jag skriver bara ner det jag tänker typ. Det gör såklart att det blir lite varierande kvalitet, men det blir också ganska kravlöst. Vill inte att det ska kännas som ett tvång, för då blir det bara jobbigt. Så jag försöker hålla det på en ganska lättsam nivå.

10. Vad tycker du om bokbloggarvärlden?
 Den kunde inte vara bättre. Känner mig välkommen i "gänget" tro

11. Vilka taggar du för den här taggen?
Jag vet inte vilka som har/inte har gjort den, men jag taggar alla som vill göra den!
Till top