Tre sekunder

Recensioner / Permalink / 0
"Han lever ett dubbelliv. Ett med en älskad fru och två små pojkar, en familj han vill skydda till varje pris. Och ett annat, hemligt, där han varje dag riskerar att förlora allt.
Han tvingas ta makten på ett av Sveriges tyngsta fängelser. På uppdrag av polisen. På uppdrag av maffian. Han inser att han från och med nu är ensam, inte kan lita på någon och att han i det ögonblick han avslöjas blir lika farlig för båda sidor. Han kallar sig Paula och vet att det tar exakt tre sekunder att dö."
 
Jag är inte jätteförtjust i kriminalromaner i vanliga fall, tycker de brukar bli så himla förutsägbart. Jag har väl antagligen läst fel böcker, (Mari Jungstedt osv) men det har blivit en genre jag undviker. Men den här serien älskar jag! Kanske för att de känns mer realistiska än mycket annat. Riktigt bra och spännande böcker, och jag blev inte besviken på den här heller. Den var lite tung att komma in i, men efter kanske 50 sidor var jag helt fast. Så även om den har närtan 600 sidor tog den inte så lång tid att läsa, och då har jag skrivit tenta tre hela dagar också. Jag har nästa del står i bokhyllan, så förhoppningsvis blir den också läst ganska snart. Fattar inte varför jag har väntat så länge med den här, antagligen är det tjockleken som har avskräckt lite, hehe.
 
Till top