Förra veckans nya

Nytt i bokhyllan / Permalink / 1
I fredags åkte jag till eskilstuna en sväng med Robin och Pontus. Jag som inte skulle köpa fler böcker förrän nästa lön, det är ingen idé att säga så, haha. Men vad ska man göra när killarna stannar i en game-butik? (Bland det tråkigaste jag vet.) Så jag gick bort till bokhandeln en stund, och det var ju dumt. Eller jag är nöjd, så dumt var det kanske inte. Men ja..
 
Först stod jag och höll i Hundra omistliga ting av Lucy Dillon, men den kostade 250 kr. Visst att hennes böcker alltid är väldigt bra, men det kändes lite väl.. Sen hittade jag samma bok på engelska mycket billigare, plus en till bok av henne som jag inte har läst. Madame Bovary kunde jag inte låta bli, för det är just det här fina omslaget jag ville ha. När jag skulle betala sa kassören åt mig att jag kunde hämta en pocket till eftersom det var ta fyra betala för tre. Storpocket brukar inte ingå i såna kampanjer, så jag blev jätteglad! Expeditionen av Bea Uusma har jag hört mycket bra om, så den fick följa med helt gratis.
 
Omslagen är så fina, mycket finare i verkligheten. Ser fram emot att läsa de här!
 
Och det här omslaget då? Så fint. Ska bli kul att läsa om den här nån gång, jag gillade den jättemycket.
 
Jag väntar även på en beställning med fyra seriealbum från book depository. Den första har jag beställt förut, men den försvann ur lager, så jag fick den aldrig. Sen dess har den inte gått att få tag på, och jag ville verkligen ha den, Så nu när de hade fått in den igen beställde jag alla fyra. Hehe. Så med tanke på att jag inte skulle köpa något nytt alls så har det blivit ganska mycket. Men nu har jag inte råd med fler, så det blir nog inte lika svårt att låta bli. Ibland är det bra att vara fattig, då kanske jag hinner läsa ikapp lite också. ;)
#1 - - Bella:

Nemen, du var alltså i butiken jag jobbar i (om du inte var i tuna park dvs?) Synd att jag inte jobbade just då dock. När det gäller 4 för 3 så brukar vi räkna med engelsk paperback men svensk storpocket räknas tyvärr inte. (Har något att göra med inköpspriset tror jag) Riktigt härliga böcker hittade du i alla fall! :D

Svar: Jo jag var i tuna park, hehe. Jag får titta efter dig nästa gång jag är i stan :) Hon som stod i kassan var osäker på de engelska, så det ska jag lägga på minnet. Vilket drömjobb du har, jag är avundsjuk! :D
TinaElisabeth

Till top