Nytt i bokhyllan i September

Nytt i bokhyllan / Permalink / 1
September är ju inte slut än på ett tag, men jag tänkte ändå visa upp vilka böcker jag kar införskaffat hittills.
 
De första böckerna jag köpte var To all the boys I've loved before och P.S. I still love you av Jenny Han. Har varit sugen på dem väldigt länge, så till slut blev det ett köp. Har hört så mycket bra om dem, så nu hoppas jag verkligen att de är så bra som alla säger!
Ljusets väktare av Marie-Louise Fritzén är ett recensionsexemplar som ska bli väldigt kul att läsa. Det är en historisk roman med övernaturliga inslag, så det kan bli intressant.
Sen köpte jag två böcker innte på bokhandeln här i flen när jag var inne där sist. Fjärde riket av Maria Nygren har jag velat läsa väldigt länge, och när den var på rea blev det ett köp direkt. Lilla Stjärna av John Ajvide Lindqvist verkade också väldigt bra och otäck, så den fick också följa med hem. Har inte läst något av honom sen jag gick på gymnasiet, men jag tyckte iallafall mycket om honom då.
Och till sist så köpte jag ju två böcker av Sofie Sarenbrant i onsdags när jag var på litterärt café på biblioteket, I stället för dig och Andra andningen. Tror att båda är bra, men ser särskilt mycket fram emot att läsa Emma Sköld-serien. Det är dock en bok före Andra andningen, så det ska jag ta med i nästa bokbeställning.
 
#1 - - Elina:

Lilla stjärna är riktigt bra!

Svar: Vad kul, då ska jag försöka läsa den snart :)
TinaElisabeth

Till top