I'll give you the sun av Jandy Nelson

Recensioner / Permalink / 0
Titel: I'll give you the sun
Författare: Jandy Nelson
Serie: -
Förlag: Walker books
Utgivningsår: 2015
Sidantal: 432
Köp: Adlibris / Bokus
 
Handling:
Jude and her twin Noah were incredibly close - until a tragedy drove them apart, and now they are barely speaking. Then Jude meets a cocky, broken, beautiful boy as well as a captivating new mentor, both of whom may just need her as much as she needs them. What the twins don't realize is that each of them has only half the story and if they can just find their way back to one another, they have a chance to remake their world.
 
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Jag var faktiskt inte beredd på att den här boken skulle vara så speciell. Jag visste inte vad den handlade om riktigt, utan jag köpte den i vintras efter att ha sett så många fina recensioner om den. Och den var verkligen bra!
 
Jag tycker verkligen om både Jude och Noah. Båda är väldigt fina karaktärer, och de är så olika varandra. Noah är ensam och inbunden, och Jude är raka motsatsen. Ända tills tragedin inträffar och allt förändras. Nu är det istället Jude som är tillbakadragen, och Noah som är framåt. Det är väldigt intressant att de har sina egna kapitel, och att de inte utspelar sig samtidigt. Historien får ett helt annat djup när man får veta lite i taget. Det jag har att "klaga" på är att det är så långa kapitel. Tycker det är så jobbigt att behöva pausa mitt i ett kapitel, och kapitlen var så långa att jag ibland inte orkade läsa klart. Men annars älskade jag den!
Och det stämmer verkligen som det står på omslaget - "Love is only half the story".
 
Den här boken är fylld med så mycket kärlek, smärta och passion. Missa den inte om ni mot förmodan inte har läst den än.
 
 
Till top