The Kill Order av James Dashner

Recensioner / Permalink / 0
Titel: the Kill Order
Författare: James Dashner
Serie: the Maze Runner #0.5
Förlag: Chicken House
Utgivningsår: 2013
Sidantal: 336
 
Handling:
When sun flares hit the Earth, intense heat, toxic radiation and flooding followed, wiping out much of the human race. Those who survived live in basic communities in the mountains, hunting for food. For Mark and his friends, surviving is difficult, and then an enemy arrives, infecting people with a highly contagious virus. Thousands die, and the virus is spreading. Worse, it's mutating, and people are going crazy. It's up to Mark and his friends to find the enemy - and a cure - before the Flare infects them all.
 
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Alltså jag ÄLSKADE Maze runner. Tvåan och trean tyckte jag var sådär, och det var väl antagligen för att jag hade så höga förväntningar efter första boken. Därför har jag dragit mig lite för att ta tag i den här. Nu är den iallafall läst, och den var väl... Jag vet inte.. Onödig på nåt sätt. Den var inte dålig, men jag ser egenligen ingen mening med den heller. Den utspelar sig 13 år innan maze runner, precis när folk börjar bli smittade av viruset. Men karaktärerna är ganska platta och jag känner inte riktigt nåt för nån. Men precis som de andra är det en väldigt lättläst bok, så den gick snabbt att ta sig igenom iallafall. Det enda jag verkligen gillade var prologen och epilogen - som handlade om Thomas. Han är en så himla bra karaktär, och de få sidorna fick mig att vilja läsa om maze runner nu.
 
 
Till top