Nytt i hyllan - Juli

Nytt i bokhyllan / Permalink / 4
I Juli blev det 7 nya böcker. Betydligt mycket mindre än i Maj och Juni, så jag är nöjd, haha.
 
The Secret of Ella and Micha köpte jag för halva reapriset på akaemibokhandeln när vi var i Stockholm på semestern. Fynd!
 
När vi var i Stockholm blev det givetvis ett besök på Science Fictionbokhandeln också. Jag lyckades hålla mig till att bara köpa tre böcker, starkt gjort ;) Jag har hört mycket gott om både the Wrath & the Dawn och A Thousand Nights. Vet egentligen inte så mycket om vad de handlar om förrutom att båda är retellings på tusen och en natt. Hoppas de inte liknar varandra för mycket bara. The neverending story är en barndomsfavorit. Hoppas jag tycker lika mycket om den nu, det var många år sen jag läste den.
 
The year of the rat är månadens bok från English Bookshop. Jag hade nån teori om att jag skulle läsa månadens bok innan nästa kommer varje månad (som ett krav för att få fortsätta prenumerera). Hittills har jag läst en.... Måste skärpa mig, hehe.
 
Du, bara har ju blivit tokhyllad överallt, så jag kände mig tvungen att köpa den jag med. Jag har redan hunnit läsa den, och den levde verkligen upp till mina förväntningar! Så fin bok!
 
Lisa Bjärbos bok besällde jag samma kväll som jag läste ut hennes Allt jag säger är sant. Gillade både den och Djupa ro så mycket, och hoppas såklart att den här är lika bra.
 
 
 
 
Har ni läst någon av de här böckerna, och vad tyckte ni isåfall? Vilken borde jag läsa först?
#1 - - FrökenTV, bloggen om tv och film:

åååh nice med nytt :D

Svar: Verkligen :)
TinaElisabeth

#2 - - Vargnatts bokhylla:

Du, bara och Neverending story tycker jag också om :)

Svar: Du, bara var jättefin! Neverending story gillade jag som barn, så jag hoppas jag fortfarande tycker om den :)
TinaElisabeth

#3 - - Lena:

Har lyckats att missa alla dessa faktiskt men The Wrath & The Dawn ser väldigt intressant ut.

Svar: Visst gör den :)
TinaElisabeth

#4 - - Elin - bokparadiset:

Har tänkt likadant som dig angående böckerna ifrån The English book shop och har också bara läst en bok sen jag började....

Svar: Betalade nyss för tre månader till, men sen får jag se om jag fortsätter. Dumt att bara samla en massa på hög som aldrig blir läst..
TinaElisabeth

Till top