Read-a-long Heir of Fire (del 2)

Böcker / Permalink / 0
Jag och Nelly på Nellons bokblogg läser just nu Heir of Feire tillsammans. Under tiden vi läser kommer vi båda skriva lite vad vi tycker och tänker om boken.
 
 
Lite tankar om kapitel 20-35
 
Varning för spoilers!
 
Alltså, jag vet inte om det är mig det är fel på, för alla verkar ju avguda den här serien. Nu har jag läst strax över halva boken, och jag känner inte att jag är med alls. Blir det bättre?
 
Det känns fortfarande som att det är galet mycket nya personer att håla reda på, och jag kan inte alls fokusera på handlingen på grund av det. Känns som att det hade räckt att varva med Celaena, Chaol och Dorian som innan, hehe. Dorian tycker jag dock är ganska tråkig att läsa om just nu, känns inte som att det händer så mycket.
 
En sak jag reagerade på var iallafall när Rowan säger till Celaena att hon är värdelös, och hon svarar nåt i stil med "säg nåt jag inte redan vet". Vilken hemsk känsla. Och när han säger att hon skulle gjort mer nytta om hon hade dött för tio år sen. Hemsk sak att säga! Och så sorgligt att se hur mycket hon saknar Nehemia :( Så mycket känslor där.
 
Annars tycker jag det är lite tråkigt att det mest handlar om att Celaena ska kunna shifta. Vill ha tillbaka bad ass-lönnmördarCelaena ;)
 
 
 
 
Till top