Lästa böcker 2013

Böcker / Permalink / 2
Jag lyckades precis med mitt mål på hundra böcker, läste ut den sista nu ikväll.
 
1. Hades - Josephine Angelini
2. Torka aldrig tårar utan handskar del 1: Kärleken - Jonas Gardell
3. Femtio sätt att träffa den rätte - Lucy-Anne Holmes
4. Allt är guld, Sune - Sören Olsson, Anders Jacobsson
5. I grunden utan skuld - Viveca Sten
6. En Dag - David Nicholls
7. älskar - hatar - Jenny Downham
8. Ensamma hjärtan och hemlösa hundar - Lucy Dillon
9. Askungar - Kristina Ohlsson
10.Rymd utan stjärnor - Jonas Moström
11.Godnatt, finaste - Dorothy Koomson
12.I natt är du död - Viveca Sten
13.Syskonmakaren - Lisa Jewell
14.Den du inte ser - Mari Jungstedt
15.Beautiful Creatures - Kami Garcia & Margaret Stohl
16.Anna, min älskade - Magnus Utvik
17.I denna stilla natt - Mari Jungstedt
18.The Walking Dead book 1 - Robert Kirkman
19.Sju jävligt långa dagar - Jonathan Tropper
20.Legend - Richard Matheson
21.Lögner - Sara Shepard
22.Jag är femton år och jag vill inte dö - Christine Arnothy
23.Dolda djup - Ann Cleeves
24.Här ligger jag och blöder - Jenny Jägerfeld
25.Genom dina ögon - Stephenie Meyer
26.Heja, heja! - Martina Haag
27.Gideons ring - Carin Gerhardsen
28.Tusenskönor - Kristina Ohlsson
29.Inte helt perfekt - Lucy-Anne Holmes
30.Hemligheter - Sara Shepard
31.Torka aldrig tårar utan handskar: 2. Sjukdomen - Jonas Gardell
32.Varför gråter inte Emma? - Magnus Wennerholm och Emma Janestig
33.Lust - Clara Jonsson
34.Min bästa väns dotter - Dorothy Koomson
35.Änglavakter - Kristina Ohlsson
36.Shutter Island - Dennis Lehane
37.I stundens hetta - Viveca Sten
38.Harry potter och de vises sten - J.K Rowling
39.Divergent - Veronica Roth
40.Elementens väktare - Emma Lundqvist
41.Harry Potter och hemligheternas kammare - J.K Rowling
42.Hundar, hus och hjärtats längtan - Lucy Dillon
43.Trollbunden - Jane Green
44.Det som tillhör mig - Anne Holt
45.The initiation and the captive part 1 - L.J. Smith
46.Insurgent - Veronica Roth
47.Alice i underlandet - Lewis Carroll
48.Odjuret - Roslund & Hellström
49.Fantomen på operan - Gaston Leroux
50.Box 21 - Roslund & Hellström
51.En man som heter Ove - Fredrik Backman
52.Liftarens guide till galaxen - Douglas Adams
53.Delirium - Lauren Oliver
54.Paradisoffer - Kristina Ohlsson
55.Paganinikontraktet - Lars Kepler
56.Jag lever, pappa - Siri och Erik Sönstelie
57.Buffy the vampire slayer season 8 1 - Joss Whedon
58.Regn - Kirsty Gunn
59.En liten hattaffär på hörnet - Marita Conlon-McKenna
60.Resten får du ta reda på själv - Lauren Oliver
61.Evig natt - Guillermo Del Toro & Chuck Hogan
62.I en annan del av Bromma - Martina Haag
63.Brustna hjärtans café - Lolly Winston
64.Den inre kretsen - Mari Jungstedt
65.Edward Finnigans upprättelse - Roslund & Hellström
66.Små citroner gula - Kajsa Ingemarsson
67.I kroppen min : resan mot livets slut och alltings början - Kristian Gidlund
68.Den döende dandyn - Mari Jungstedt
69.Nemesis - Josephine Angelini
70.Smuts - Katarina Wennstam
71.Sista andetaget - Carlton Stowers
72.Och så levde de lyckliga - Lucy Dillon
73.Fem och kidnapparna - Enid Blyton
74.Bröderna Lejonhjärta - Astrid Lindgren
75.Flickan under gatan - Roslund & Hellström
76.Saker min son behöver veta om världen - Fredrik Backman
77.Mer än ögat ser - Melissa Marr
78.Skumtimmen - Johan Theorin
79.Den tomma stolen - J.K. Rowling
80.Allegiant - Veronica Roth
81.Carrie - Stephen King
82.Lyckostigen - Anna Fredriksson
83.I denna ljuva sommartid - Mari Jungstedt
84.Buffy the vampire slayer season 8 volume 2 - Joss Whedon
85.En komikers uppväxt - Jonas Gardell
86.Den mörka ängeln - Mari Jungstedt
87.Udda - Sara Lövestam
88.För bra för att dö - Christina Wahldén
89.I kroppen min : vägsjäl - Kristian Gidlund
90.Om jag kunde drömma - Stephenie Meyer
91.Boktjuven - Markus Zusak
92.Glada hälsningar från missångerträsk! - Martina Haag
93.Prinsessan och mördaren - Magnus Nordin
94.När livet stannar - Malin Sävstam
95.Pojken i resväskan - Kaaberbøl & Friis
96.Allt för Frankie - Maeve Binchy
97.Sommarhuset - Anna Fredriksson
98.Den dubbla tystnaden - Mari Jungstedt
99.Marshmallows till frukost - Dorothy Koomson
100.Nyckeln - Mats Strandberg och Sara Bergmark Elfgren
 
Topp 10
♥ Genom dina ögon - Stephenie Meyer
♥ I kroppen min : resan mot livets slut och alltings början - Kristian Gidlund
♥ Divergent - Veronica Roth
♥ Shutter Island - Dennis Lehane
♥ En man som heter Ove - Fredrik Backman
♥ Nyckeln - Mats Strandberg och Sara Bergmark Elfgren
♥ Godnatt, finaste - Dorothy Koomson
♥ Edward Finnigans upprättelse - Roslund & Hellström
♥ Askungar - Kristina Ohlsson
♥ För bra för att dö - Christina Wahldén
 
Största besvikelserna
* Madeleine - Kate McCann
Jag hade höga förhoppningar om den här boken, men det var knappt att den berörde mig alls. Jag kom aldrig igenom den, utan slutade någonstans i mitten.
 
* Fantomen på operan - Gaston Leroux
Eftersom filmen är en av mina absoluta favoriter trodde jag att jag skulle gilla boken minst lika mycket, men så var det inte alls. Otroligt segläst och tråkig bok.
 
* Delirium - Lauren Oliver
Hade nog lite höga förväntningar på den här boken med. Den kunde ha varit så mycket bättre, men den nådde inte ända fram. Däremot blev den lite intressant framåt slutet, så nu har jag beställt fortsättningen. På engelska, får se om det blir bättre på originalspråk.
 
Sämsta boken
Smuts - Katarina Wennstam
 
Favoritförfattare jag har upptäckt under året

Roslund & Hellström, Dorothy Koomson, Lucy Dillon och självklart Kristian Gidlund
 
 
Ska klura lite på vad jag ska ha för mål till nästa år. 10 böcker/månad kanske?
 
 
 
 
#1 - - Anonym:

Oj vilken drös av böcker du läst!
Ska kika lite om jag fastnar för någon. Är dock dålig på att läsa , har inte tiden riktigt.

#2 - - Piganlina:

Oj vilken drös av böcker du läst!
Ska kika lite om jag fastnar för någon. Är dock dålig på att läsa , har inte tiden riktigt.

Svar: Ja det blev en del :) Gör det :)
TinaElisabeth

Till top