Fem frågor om böckerna i min bokhylla

Böcker / Permalink / 0
 
 
 
 
 
 
1. En bok jag inte läst ännu men verkligen ser fram emot.

Svårt att välja bara en bok, men jag ser väldigt mycket fram emot att läsa Tre sekunder av Roslund & Hellström. De tre första böckerna i serien var otroligt bra, fjärde var sådär, men jag hoppas att den här är lika bra som de första.

 

2. Den bästa boken jag har hemma.

Jag har ju så många bra böcker, hehe. Men en av de bästa är Genom dina ögon av Stephenie Meyer. Så bra!
Sen kanske jag har fler ännu bättre som jag inte har läst än, så det kan jag ju inte uttala mig om. ;)

 

3. En bok jag önskar varit bättre och som kanske var lite onödig att köpa.

Hm, eftersom jag köper de flesta böckerna väldigt billigt så brukar jag inte känna så. Men Madeleine av Kate McCann hade jag nog kunnat låta bli att köpa, den har jag inte ens orkat ta mig igenom. Jag gav upp i mitten ungefär.

 

4. Någon bok som jag var jättepepp på när jag köpte den men som bara blivit stående. 

Halvblod av Sofie Trinh Johansson. Jag såg fram emot den sååå mycket när jag väl köpte den, men det har inte blivit av att jag har läst den. Det skulle kanske kunna bero på att det är yttepytteliten text.

 

5. En bok jag köpt mest för att den hade vackert omslag.

Vet inte om jag har köpt någon bok bara för att den har fint omslag. (Känner folk som har det, haha) Men när jag köpte En tid för mirakel av Karen Thompson Walker var det på grund av det fina omslagen som jag tog upp boken och tittade närmare på den. Att den verkade bra spelade dock en ganska stor roll det med, haha.

Till top