20 snabba

Böcker / Permalink / 0
Jag hittade de här frågorna inne hos Vargnatts bokhylla och tänkte att jag skulle besvara dom jag med. :)
 
Snabbläsare eller långsamläsare?
För det mesta läser jag både mycket och snabbt, men det går lite i perioder.

Tegelstenar eller tunnisar?
Om boken är riktigt bra får den gärna vara riktigt tjock också. Men de flesta böcker jag läser är på 300-350 sidor, alltså inga tegelstenar. Jag kan bli lite skrämd av de där väldigt tjocka böckerna, så de blir ofta hyllvärmare.

Bibliotek eller bokhandel?
Jag borde väl egentligen låna mer, men det är något speciellt med att köpa böcker. Jag vill ju gärna ha kvar de jag gillar, och då blir det lite svårt att låna.

Ljudbok eller e-bok?
Jag har lite svårt med ljudböcker tyvärr. Jag hittar inte riktigt tiden att lyssna. Förut när jag pendlade till jobbet var det perfekt att ha en ljudbok i öronen, men nu har jag fem minuters gångavstånd till jobbet, haha. Är egentligen inte jättemycket för e-böcker heller, men det blir fler än ljudböckerna..

Inbunden eller pocket?
Eftersom jag läser mycket i badkaret så får jag svara pocket, inbundet blir så tungt, haha. Jag tycker bäst om storpocket.

Vampyrer eller spöken?
Vampyrer helt klart. Jag gillar vampyrer, det har jag alltid gjort.

En i taget eller slalomläsning?
Det går också i perioder, men helst vill jag läsa en i taget.

Nytt eller gammalt?
Det spelar inte så stor roll. Jag har alltid köpt mycket begagnat, men det är något speciellt med att öppna en ny bok för första gången. Och doften...

Bokmärke eller hundöra?
Hundöron borde inte få finnas!

Snacks eller godis?
Måste jag välja blir det snacks. Chips och ostbågar!

Biografier eller memoarer?
Det blir nog mer biografier faktiskt.

Skräck eller chicklit?
Jag tycker om riktigt otäcka böcker, till skillnad från skräckfilmer som inte går alls. Men jag älskar en bra chicklit också.

Soffan eller sängen?
Soffan är min bästa läsplats. I sängen kan jag inte hålla mig vaken.

Inne eller ute?
Ute om det är fint väder, sitter gärna på balkongen.

Boken eller filmen?
Kan nog inte komma på en enda gång filmen har varit bättre än boken..

Twitter eller Facebook?
Använder inte Twitter, så det var ett lätt val.

Goodreads eller Boktipset?
Jag har provat båda, och jag föredrar helt klart goodreads.

Kokbok eller Bakbok?
Jag tycker väldigt mycket om att baka, men är inte överförtjust i att laga mat. Däremot gillar jag att se matprogram på tv.

Te eller kaffe?
Jag dricker inte kaffe, men te dricker jag väldigt mycket.

Nobelpriset eller Augustpriset?
Svårt, men Augustpriset nog mer min grej.
Till top