Mio, min Mio

Recensioner / Permalink / 2
"Var det någon som hörde på radion den 15 oktober förra året? Så här sa de: Polisen i Stockholm efterlyser nioårige Bo Vilhelm Olsson som sedan i förrgår kväll klockan 18 varit försvunnen från sitt hem, Upplandsgatan 13 ...

Historien om Bo Vilhelm Olsson, som blir Mio och hamnar i Landet i fjärran där han får i uppdrag att bekämpa den onda riddar Kato är en av Astrid Lindgrens mest älskade berättelser. En storslagen, vacker och poetisk saga som väcker tankar om livet och döden, gott och ont och kärlekens makt."
 

Jag tyckte verkligen, verkligen om den här boken! Har faktiskt inte läst den innan, utan jag har bara läst Bröderna Lejonhjärta och Ronja rövardotter. Iallafall så var det en väldigt fin berättelse, och jag blev tårögd flera gånger. Tyckte så synd om lilla Bo innan han kommer till landet i fjärran och blir prins och får en egen häst och allt vad det är. Det enda jag tyckte var synd var att "Katos sista strid" var så himla... jag vet inte. Det blev ju inget eftersom han gav upp direkt. Hade velat ha lite mer utveckling där eftersom hela boken bygger upp för den striden. Visst att det är en barnbok, men iallafall. Om man jämför med bröderna Lejonhjärta som är lite mer utvecklad blir det lite platt. Annars tyckte jag boken var jättebra, och hade det inte varit för den detaljen hade jag gett den högsta betyg.
#1 - - Elin - Bokparadiset:

Sv: Du får dem gärna emot portot om du skulle vilja :)

#2 - - Elin - Bokparadiset:

Jag är hemma igen på måndag och ska kolla upp frakten och se vad det blir, men de är dina iaf :)

Svar: Tack snälla :)
TinaElisabeth

Till top