Harry Potter and the Philosopher's Stone

Recensioner / Permalink / 0
"Harry Potter has never even heard of Hogwarts when the letters start dropping on the doormat at number four, Privet Drive. Addressed in green ink on yellowish parchment with a purple seal, they are swiftly confiscated by his grisly aunt and uncle. Then, on Harry's eleventh birthday, a great beetle-eyed giant of a man called Rubeus Hagrid bursts in with some astonishing news: Harry Potter is a wizard, and he has a place at Hogwarts School of Witchcraft and Wizardry. An incredible adventure is about to begin!"
 
Jag har ju som sagt läst Harry Potter-serien väldigt många gånger, men aldrig på engelska. Så nu äntligen blev det dags för en omläsning. Och den är helt fantastisk! Jag tänker inte säga nåt om handlingen, de flesta har ju redan läst den, men första boken är så himla mysig. Den är helt klart den som känns mest som en barnbok, men det gör absolut ingenting. Jag var elva år när jag läste boken första gången, alltså lika gammal som Harry och gänget. Känns så bra att man inte växer ifrån böckerna utan kan läsa dem om och om igen. Den enda nackdelen jag kan komma på är att när man väl börjar läsa går det alldeles för fort. Jag hade gärna haft lite mer. Tur att jag har hela serien att sätta tänderna i.
 
 
 
 
Till top