How to train your dragon

Recensioner / Permalink / 1
"Hiccup Horrendous Haddock III was an awesome sword-fighter, a dragon-whisperer and the greatest Viking Hero who ever lived. But it wasn't always like that. In fact, in the beginning, Hiccup Horrendous Haddock III was the most put upon Viking you'd ever seen. Not loud enough to make himself heard at dinner with his father, Stoick the Vast; not hard enough to beat his chief rival, Snotlout, at Bashyball, the number one school sport and CERTAINLY not stupid enough to go into a cave full of dragons to find a pet...It's time for Hiccup to learn how to be a Hero."
 
Jag har varit lite nyfiken på den här boken sen jag såg första filmen för länge sen, och nu tog jag tag i att lyssna på den. Först var tanken att jag skulle lyssna på promenader, men det slutade med att jag låg hemma i soffan och lyssnade eftersom det var lite jobbigt att gå runt och skratta ute, haha. Den var rolig alltså. Boken är väldigt mysig och humoristisk, men det som är allra bäst är den fantastiska uppläsaren. Han fångar verkligen alla olika karaktärer så himla bra. Så rätt! Vet inte om boken skulle vara lika bra att läsa själv faktiskt. Boken är iallafall inte lik filmen alls. Eller det är väl egentligen tvärt om, att filmen inte är lik boken, förrutom namnen typ. Men den är ganska spännande, jag kan tänka mig att den kan passa väldigt bra för 10-11 åringar. Jag vet inte om jag kommer lyssna på resten av böckerna i serien, vet inte riktigt vad de handlar om. Men kanske att jag ger nån av dom en chans bara för att jag gillade den här så mycket.
 
 
#1 - - Vargnatts bokhylla:

Åh är det Tennant som läser den på engelska?! Är ju en stor favorit hos mig. Jag lyssnar på den på svenska, men nu blev jag ju jättesugen på den engelska versionen.

Svar: Ja precis, han är fantastisk! :)
TinaElisabeth

Till top