iZombie: Dead to the world

Recensioner / Permalink / 0
"Gwendolyn "Gwen" Dylan is a 20-something gravedigger in an eco-friendly cemetery. Once a month she must eat a human brain to keep from losing her own memories, but in the process she becomes consumed with the thoughts and personality of the dead person - until she eats her next brain. Gwen sets out to fulfill the dead person's last request, solve a crime or right a wrong. Our zombie girl detective is joined by her best friend, Eleanor, who happens to be a swinging '60s ghost, a posse of paintball-blasting vampires, a smitten were-dog and a hot but demented mummy."
 

Som jag har sagt tidigare så tycker jag väldigt mycket om tv-serien iZombie, och därför var jag väldigt nyfiken på serien den är baserad på. Det var lite svårt att få tag i första volymen, när jag beställde den första gången tog den slut så att jag inte fick den, och sen har den inte funnits att köpa. Så när jag såg att den fanns i lager igen beställde jag den och volym 2-4. Nu har jag alltså läst första volymen, och jag måste säga att jag är lite besviken. Eller besviken är väl egentligen fel att säga, men den var inte alls vad jag förväntade mig. Det är i princip ingenting som stämmer med tv-serien, och det är ju på grund av den jag ville läsa. Så det blev lite fel. Så först blev det helt nya karaktärer att lära känna, och det blev lite... konstigt. Gwen var väl helt okej, men hennes två bästa vänner är ett spöke och en "ware-terrier". Alltså ja... Jag tyckte inte heller att handlingen kom igång ordentligt, så det var också lite tråkigt. Jag gillar ju konceptet i tv-serien när Liv hjälper polisen att lösa brott, och den biten var liksom inte med här. Jag låter jättebitter nu känner jag, ett stort fel var väl egentligen att jag hade fel förväntningar. Om jag bara hade köpt första volymen hade jag nog inte fortsatt läsa resten, men nu när jag har alla fyra så kommer jag att läsa de andra delarna också. De kanske blir bättre, jag hoppas det. Vill så gärna gilla det här! (Plus att dom var dyra, haha)
 
 
Till top