The Princess Diaries

Recensioner / Permalink / 1
"What? A princess

Me Yeah, right.

Mia Thermopolis is pretty sure there's nothing worse than being a five-foot-nine, flat-chested freshman, who also happens to be flunking Algebra.

Is she ever in for a surprise.

First Mom announces that she's dating Mia's Algebra teacher. Then Dad has to go and reveal that he is the crown prince of Genovia. And guess who still doesn't have a date for the Cultural Diversity Dance?"


Jag var övertygad om att jag skulle tycka om den här boken, och vad rätt jag hade! Den är väldigt lättsam och rolig, och det kan vara skönt som omväxling. Mia är en sån härlig karaktär, jag gillar henne så mycket. Jag brukar som jag har sagt tidigare inte alltid tycka om när böcker är skrivna i dagboksform, men här stör det inte alls. Det är skönt att vissa "kapitel" är superkorta, det gör att det känns som att det går fortare att läsa ut boken. Gillar den iallafall väldigt mycket, och kommer absolut fortsätta med serien längre fram. Det får dock vänta lite, för jag har så himla mycket böcker jag borde läsa innan jag köper fler. Annars känns det verkligen som att den här serien är perfekt sommarläsning. Blev väldigt sugen på att se om filmerna också, det var jättelänge sen!

 

 

text&bild

#1 - - Nelly:

Åh, vad kul att du gillade den!! :-)

Svar: Så bra! :)
TinaElisabeth

Till top