Tjockare än vatten

Recensioner / Permalink / 0
"En rad dräpta katter, omsorgsfullt utplacerade i anslutning till vatten, väcker känslor i Stockholms södra förorter. Men när en respekterad psykolog hittas dränkt och stympad i sitt eget badkar får Conny Sjöberg och hans team annat att tänka på.

Efter ett fall på tjugofem meter hamnar en man på framrutan till en bil, och utredningsarbetet tar en ny vändning. Spåren pekat mot en serie bestialiska handlingar i det förflutna, och så småningom går det upp för de inblandade att en ny katastrof väntar om hörnet. Medan klockan tickar rivs gamla sår upp, inte minst för några av poliserna själva."
 
Åh vad den här boken var bra! Riktigt obehaglig med alla dränkta katter, men så spännande. Kunde verkligen inte sluta läsa. Jag har gillat alla böcker i den här serien, men den här var nog den bästa hittills. Känns riktigt vemodigt att nästa bok är den sista. Jag har ju lite svårt att hitta kriminalserier jag gillar, men den här har jag verkligen fastnat för. Tycker jättemycket om karaktärerna, och Carin är så bra på att väva ihop alla trådar. Jag misstänkte vem som var skyldig flera gånger, men det svänger så mycket så man hinner verkligen ändra sig många gånger. Men ändå så funkar allt i slutändan. Både längtar och inte efter att läsa nästa bok, vill inte att det ska vara slut.
 
 
Till top