Tredje Principen av Anna Jakobsson Lund

Recensioner / Permalink / 0
Titel: Tredje Principen
Författare: Anna Jakobsson Lund
Serie: Systemet #1
Förlag: Annorlunda Förlag
Utgivningsår: 2015
Sidantal: 324
Köp: Adlibris / Bokus
 
Handling:
Ava är rebell. Hon kan styra andra människors tankar, en användbar förmåga i en motståndsrörelse som rustar för krig.Levi slutade tro på kampen när den tog hans föräldrar. Nu försöker han bara överleva. Hålla sig undan och kontrollera vansinnet som känns som om det ska dränka honom.En natt blir Levis syster gripen. För att rädda henne tvingas han bryta ett gammalt löfte, ta kontakt med folk han inte vill ha med att göra. Ava får order att hjälpa honom och de ger sig av tillsammans. Hon säger att de måste lita på rebellerna. Men kan de verkligen det?
 
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Jag hade väl egenligen inte tänkt läsa den här boken, men så gick Karro och vann den. Hon gillade den så mycket att jag blev lite nyfiken, så jag lånade den och andra delen av henne. Men jag måste säga att jag inte gillade den. När det var typ 50 sidor kvar hade jag inte fastnat än, så jag är fortfarande lite osäker på om jag ska läsa andra boken. Karro trodde att jag skulle tycka bättre om den, men jag vet inte. Kan bero på att jag hade min värsta lässvacka någonsin typ, det blev nästan värre av att läsa den här. Så tråkigt när jag vet att många tycker väldigt mycket om den.
Jag ska inte säga så mycket, för jag gillar inte att vara negativ, men jag kände att jag inte riktigt kom karaktärerna så nära som jag hade velat. Världen var däremot väldigt bra uppbyggd, men det föll som sagt lite på karaktärerna för mig. Kanske att jag hade gillat den bättre vid ett annat tillfälle.
 
 
 
Till top