Harry Potter and the Cursed Child

Recensioner / Permalink / 1
Titel: Harry Potter and the Cursed Child
Författare: J. K. Rowling, Jack Thorne, John Tiffany
Serie: Harry Potter # 8
Förlag: Little Brown
Utgivningsår: 2016
Sidantal: 352
Köp: Adlibris / Bokus
 
Handling:
It was always difficult being Harry Potter and it isn't much easier now that he is an overworked employee of the Ministry of Magic, a husband, and father of three school-age children. While Harry grapples with a past that refuses to stay where it belongs, his youngest son Albus must struggle with the weight of a family legacy he never wanted. As past and present fuse ominously, both father and son learn the uncomfortable truth - sometimes, darkness comes from unexpected places.
 
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Jag vet att många inte tyckte det här var så bra, men jag ÄLSKADE den här boken! Visst, jag kan hålla med om att storyn kanske var lite tunn osv, men det är så amazing att vara tillbaka i Harry Potters värld så det gör ingenting. Det var så roligt att se vad det har blivit av all gamla karaktärer. Jag ska inte säga nåt om handlingen och spoila något, utan det får räcka med att jag tyckte väldigt mycket om den! Jag gillade att läsa i manusform, det störde mig inte alls. Gillade Albus och Scorpius väldigt mycket! Hade såklart gärna fått storyn lite mer utvecklad, men jag är tacksam för allt jag får. Blev så peppad att bli klar med min omläsning av serien, har ju sista boken kvar.
 
 
#1 - - Karolina Jonsson:

Skönt att du gillade den också! Har läst så många recensioner nu där folk är besvikna, så var rädd att du också skulle bli det eftersom du läser mer fantasy än mig ;D Jag har nog inte lika höga krav på grund av det xD

Till top