Själarnas bibliotek av Ransom Riggs

Recensioner / Permalink / 0
Titel: Själarnas bibliotek
Författare: Ransom Riggs
Serie: Miss Peregrine #3
Förlag: rabén&sjögren
Utgivningsår: 2016
Sidantal: 507
Köp: Adlibris / Bokus
 
Handling:
Nu är de här igen de besynnerliga barnen! Tiden håller på att rinna ut. En galning är på jakt efter dem och miss Peregrine befinner sig fortfarande i fara. Jacob Portman och Emma Bloom tvingas genomföra det allra farligaste av räddningsuppdrag. De färdas genom ett landskap märkt av krig, träffar nya vänner och utsätts för större fara än någonsin tidigare. Kommer Jacob att bli sig själv igen? Blir han åter den hjälte som han en gång var?
 
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Den här serien alltså! Verkligen en av mina favoritserier. Jag läste ju om de två tidigare böckerna i ett svep bara dagar innan jag äntligen fick läsa den här, och det var väldigt bra. Skönt att ha allt färskt i minnet, annars blir handlingen kanske lite svår att hänga med i. Tycker verkligen att serien höll hela vägen kvalitetsmässigt. Kommer ihåg att jag inte gillade spökstaden speciellt mycket alls första gången jag läste den, men andra gången tokälskade jag den! Så jag är glad att jag läste om böckerna innan, annars hade jag antagligen inte gillat den här så mycket som jag gjorde. Tyvärr var det ett bra tag sen jag läste den nu, så jag blandar nog ihop böckerna lite i minnet. Svårt att skriva om den då. Älskar fortfarande alla foton, de tillför mycket känsla till berättelsen. Tyckte slutet var sådär lagom töntigt men också väldigt fint, det blev ett bra avslut på serien. Lite sorgligt att det är slut nu, men behöver jag säga att jag är SÅ pepp på filmen?! 
 
 
Till top