Fantastic Beasts and where to find them - the original screenplay

Recensioner / Permalink / 1
Titel: Fantastic Beasts and where to find them
Författare: J.K. Rowling
Serie:
Förlag: Little Brown
Utgivningsår: 2016
Sidantal: 304
Köp: Adlibris
 
Handling:
When Magizoologist Newt Scamander arrives in New York, he intends his stay to be just a brief stopover. However, when his magical case is misplaced and some of Newt's fantastic beasts escape, it spells trouble for everyone...
 
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Jag gillade ju the cursed child som manus, så jag tänkte att det kunde vara kul att testa på den här med. Och jag gillade den väldigt mycket - men åh vad jag hade velat läsa den som riktig bok istället. Jag såg filmen för ett par veckor sen, så jag hade ju alla karaktärerna i huvudet redan. Kan tänka mig att det inte blir lika bra om man inte sett filmen innan, det känns som att det fattas lite för mycket för att man ska kunna ta till sig berättelsen.
Måste nämna omslaget också. Det här är nog den vackraste boken jag äger!
 
 
 
 
 
#1 - - Bam:

Kan tänka mig att denna skulle ha varit fantastisk som "vanlig" bok.

Svar: Det tror jag absolut!
Tina Håkansson

Till top