The Fever Code av James Dashner

Recensioner / Permalink / 0
Titel: The Fever Code
Författare: James Dashner
Serie: Maze runner #5
Förlag: Chicken House
Utgivningsår: 2016
Sidantal: 329
Köp: Adlibris
 
Handling:
The world has ended: the earth is scorched, and fever rages through the population. Out of the chaos, a boy emerges with the power to change everything: Thomas. This is the start of his story. Anelectrifying Maze Runner prequel, The Fever Code holds all the answers: How did WICKED find the Gladers? Who are Group B? Whose side are Thomas and Teresa really on? Lies will be exposed. Secrets uncovered. Loyalties proven. You'll never see the truth coming ...
 
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Alltså, jag vet inte riktigt vart jag ska börja. Jag älskade Maze runner. Första boken. Gillade inte alls resten av serien. Men den här boken har jag velat läsa sen innan jag visste att den skulle skrivas. Jag ville ha bakgrunden och få veta varför det blev som det blev. Det här är nog årets mest efterlängtade bok!
Men sen när jag väl läste den tyckte jag inte att jag fick så mycket ändå. Den var bra, helt klart, men kanske inte riktigt vad jag hade tänkt mig. Det kändes inte som att det hände så himla mycket, och jag fick inte så många svar som jag hade hoppats. Så jag är lite besviken, men ändå inte. Jag vet inte riktigt.
Kul iallafall att få läsa mer om Thomas, gillar verkligen honom! Blev även påmind om varför jag inte riktigt gillade Teresa. Och jag blev så sugen på att läsa om Maze runner, så det ska jag nog göra snart. Den här boken slutar ju precis där Maze runner börjar, så dert kan vara intressant att läsa den direkt när man har den här kvar i huvudet. Hoppas bara jag gillar den lika mycket nu som sist, vill inte förstöra det för mig själv, haha.
 
 
Kan hända att jag är lite partisk nu och att boken egenligen förtjänar en trea, men ja... Jag älskar fortfarande maze runner ;)
 
 
 
 
Till top