Tvåårsutlottning

Böcker / Permalink / 42
Nu har det gått två år sen jag bestämde mig för att börja bokblogga. I början var det fortfarande lite av varje, men sakta men säkert blev det bara böcker. Det är ett beslut jag verkligen inte ångrar, det är så kul! Och alla härliga bokbloggare jag har "lärt känna" är bara en bonus. :)
 
Jag tänkte fira min bloggfödelsedag med en utlottning där en av er kan vinna ett presentkort på Adlibris värt 200 kr.
 
Hur gör man då för att delta?
 
* Kommentera i det här inlägget att ni vill vara med. Glöm inte att lämna mailadress.
* Svara på frågan: Vilken var den bästa boken du läste under 2015? Jag vill ha boktips! :)
* För en extra lott - tipsa om utlottningen på blogg/facebook/instagram. Lämna länk i kommentaren :)
 
Man kan anmäla sig fram till den 6/1 kl 15.00, och jag presenterar vinnaren under kvällen.
Lycka till!
 
#1 - - Johannas deckarhörna :

Grattis till dig och bloggen :) Jag vill gärna vara med och tävla. Jag har tipsat på min blogg https://johannasdeckarhorna.wordpress.com/2016/01/01/fodelsedagsutlottning-hos-tina/ och på Instagram (men vet inte hur man länkar dit, men du kanske har sett det ändå) Jag korade två böcker till årets bästa 2015, en roman och en deckare, så de är mina tips. Skuggan av ett år av Hannah Richell och Älskaren från huvudkontoret av Camilla Grebe. Nu hoppas jag på tur i tävlingen. Vid vinst, kontakta mig på [email protected] Ha det fint! :)

Svar: Tack så mycket, och jättekul att du vill vara med! :) Ska kolla upp båda böckerna, spännande! Lycka till i tävlingen :)
TinaElisabeth

#2 - - [email protected]:

Bästa boken måste nog bli Livet efter dej av Jojo Moyes! En riktigt bra bok jag fastnade för!

Svar: En av mina favoritböcker!
TinaElisabeth

#3 - - Nelly:

Jag är med. Bästa boken jag läste 2015 vad The Wishing spell av Chris Colfer!

Svar: Åh, Land of Stories <3 Kul att du vill vara med, lycka till!
TinaElisabeth

#4 - - Karolina Jonsson:

Jag vill vara med! :D min bästa bok 2015 var nog fifty shades of grey säger vi ^^ så svårt att välja! Behöver nog inte skriva min mail, du vet vem jag är ;) tipsar på insta! -kjsson :D

Svar: Jobbigt när man läser så mycket bra, haha! Två lotter till dig, lycka till! :D
TinaElisabeth

#5 - - Anonym:

Grattis!
Jag vill vara med i tävlingen. Förra årets bästa bok var nog Djupa ro av Lisa Bjärbo.
Sofies bokblogg, Sofie.tiger(snabel-a)hotmail.com

Svar: Tack!Den har jag precis fått hem, så jag ska försöka läsa den så snart som möjligt. Kul att du är med, lycka till!
TinaElisabeth

#6 - - Kajsa:

Jag är gärna med och tävlar! Den bästa boken jag läste under 2015 var Domaren av Ian McEwan. Min mailadress: kajsasbokblogg (a) gmail.com

Grattis på tvåårsdagen!

Svar: Tack så mycket :) Kul att du är med, lycka till!
TinaElisabeth

#7 - - bloggbohemen:

Klart jag vill vara med! Bästa bok 2015 var Hausfrau av Jill Alexander Essbaum. Jag har tipsat om utlottningen här: https://twitter.com/bloggbohemen/status/682947497396977664

Svar: Kul att du är med! Du får två lotter, lycka till! :)
TinaElisabeth

#8 - - Angelica:

Allra bästa var nog Hungerspelen böckerna, men dom vet jag ju att du har läst 😜
Så säger konsten att höra hjärtslag 😊

Svar: Ska läsa om Hungerspelen! Konsten att höra hjärtslag måste jag få låna nån gång :)
TinaElisabeth

#9 - - Charlotte Hultman :

Den bästa bok jag läste under 2015 var Konsten att höra hjärtslag av Jan-Philipp Sendker. Fantastiskt bra!

Svar: Jag har hört mycket gott om den! :)
TinaElisabeth

#10 - - Helene :

Det var inte en ny bok utan "mannen under trappan" av Marie Hermanson. Tipsar om just den eftersom det var den bästa bok jag någonsin läst då den skapade mycket tankar och funderingar. Helene mail: [email protected]

Svar: Ska kolla upp den, låter verkligen intressant :)
TinaElisabeth

#11 - - Ewelina:

Kul! Jag är gärna med i tävlingen! Jag har läst många bra böcker, men den bästa var nog Flyga drake av Khaled Hosseini. En fantastisk berättelse med vackert språk och som verkligen drabbade mig.

Jag har skrivit om tävlingen på min blogg: http://ewelinasbokblogg.blogspot.se/2016/01/tavlingstips.html

Mail: [email protected]

#12 - - Elin - bokparadiset:

Åh grattis! Klart man vill vara med :) Svårt att tipsa om en bok då du läst så många av dem jag har tipsat om under året.. MEN jag tipsar om Strimmor av hopp av Ruta Sepetys egentligen har jag inte läst ut den men den är så bra hittils!!!

Svar: Tack! :) Skriver upp den på min TBR, vi brukar ju gilla samma böcker :)
TinaElisabeth

#13 - - Daniella A:

Är självklart med =)
Den bästa boken jag läst 2015 var The One av Kiera Cass! :D

Jag hat tipsar om tävlingen på min bokblogg:
http://booktwin.blogspot.se/2016/01/tips-om-tavling.html

Svar: Kul att du är med! Åh, ja den var riktigt bra :D Du har två lotter, lycka till!
TinaElisabeth

#14 - - Elvira:

Åh grattis! Kan man delta om man bor i Finland? Jag vet ju att Adlibris Sverige inte levererar till Finland, då det finns en finsk adlibris-sida, så då går det kanske inte ..?

#15 - - Maddes bokblogg:

Grattis!
Är gärna med och tävla och har tipsat om tävlingen här:
http://tinaelisabeth.blogg.se/2016/january/tvaarsutlottning.html
Mina två bästa böcker under 2015 är Sanningen om fallet Harry Quebert av Joel Dicker och Det är något som inte stämmer av Martina Haag

Svar: Martina Haags bok är jag nyfiken på! Du har två lotter, lycka till :)
TinaElisabeth

#16 - - Elvira:

Bokus funkar superbra! Om jag nu skulle vinna, vill säga ;D Men dåtestar jag väll lyckan iallafall, och grattis ännu en gång! Superkul med tävling :) Förra årets bästa får nog bli Den unga eliten av Marie Lu, snart kommer nästa del på svenska och jag är pepp pepp pepp! Jag tipsar på instagram, där heter jag theworldilivein_books

Svar: Vad bra, då kör vi på det om det blir aktuellt :) Tack snälla! The young elites har jag står i bokhyllan, så den kanske jag skulle ta tag i snart :) Två lotter till dig, lycka till!
TinaElisabeth

#17 - - Elinas bokliv:

Grattis till två år! :D Självklart vill jag vara med och tävla!
Bästa boken 2015 för mig var "Under the Never Sky" av Veronica Rossi, så den rekommenderar jag till dig!

Har även tipsat om det på min blogg!
http://elinasbokliv.blogspot.se/2016/01/tavling-hos-tinaelisabeth.html

Svar: Tack så mycket! :) Den har jag nyligen köpt, ser fram emot att läsa den. Lycka till i tävlingen!
TinaElisabeth

#18 - - Nilmas Bokhylla:

Självklart vill jag vara med! Den bästa boken jag läste 2015 var Överenskommelser av Simona Ahrnstedt, så ser verkligen fram emot att läsa mer av henne i år.

Nu håller jag tummarna!

Svar: Vad kul att du är med! Den har jag i bokhyllan, så den får jag prioritera :) Lycka till!
TinaElisabeth

#19 - - Elin:

Grattis!! Är gärna med. :)
Jag läste många bra böcker förra året, men en av de bästa var nog ändå Mistborn, av Brandon Sanderson.

Svar: Den var på rea på bokus, så den har jag beställt. Har hört så mycket bra om den. :) Kul att du är med!
TinaElisabeth

#20 - - Lottens bokblogg:

Grattis. Jag är gärna med! Bästa boken 2015 var När hundarna kommer av Jessica Schiefauer

Svar: Den var riktigt bra! Kul att du vill vara med :)
TinaElisabeth

#21 - - Camilla:

Grattis till de två åren. Jag vill gärna var med har skrivit om din utlottning på min blogg

http://mittbokintresse.blogspot.se/2016/01/utlottning-hos-tinaelisabeth.html

jag har läst så många bra böcker förra året så jag vet knappast vad jag ska tipsa om, du kan ju alltid läsa på min blogg om fler men här kommer några tips Märkta för livet och Vita spår av Emelie Schepp om du gillar deckare. Eller " Mina hjältinnor. Eller vad jag har lärt mig av att läsa för mycket" av Samantha Ellis

Svar: Tack snälla du! Vad kul att du vill vara med. Emelie Schepps Märkta för livet har jag i hyllan, de andra ska jag kolla upp :)
TinaElisabeth

#22 - - Hannah:

Hejhej!
Stort grattis till två år! :D

Jag är gärna med! Det här med bästa bok är riktigt svårt, men en av favoriterna är Nya kontakter av Sophie Kinsella. Den var så himla mysig!

Jag har skrivit om tävlingen här: http://drawreadandtakeaphoto.blogspot.com/2016/01/tvaarsutlottning-hos-tina-elisabeth.html och du kan kontakta mig på: Hannah.blogg14 (at) gmail.com

Svar: Tack så mycket! :)Den gillade jag jättemycket! Ska läsa fler av hennes böcker, har ett gäng i hyllan :)
TinaElisabeth

#23 - - Gaga:

Grattis!

Det var många bra böcker jag läste 2015! Flyga Drake av Khaled Hosseini var fantastisk med sitt fängslande språk och jag drabbades av de ... Anna and the French kiss av Stephanie Perkins var också något jag gillade. Sen så har vi charmerande Hungergames av Suzanne Collins. Jag rekommenderar alla tre!


Ännu en gång vill jag gratulera dig! /GaGa

Min mail: [email protected]

Svar: Tack! :)Anna and the french kiss tyckte jag också om, och Hunger games är också en favorit. Flyga drake har jag faktiskt inte läst, men den står i hyllan och väntar. Tack för tipset :)
TinaElisabeth

#24 - - Jamie - En blogg för bokugglor :

Första gången jag hittade hit, och jag är gärna med i utlottningen! Den bästa boken 2015 var Queen of Shadows of Sarah J. Maas, det är den fjärde delen i Throne of Glass serien, gillar du fantasy så rekommenderar jag den starkt! :) Och grattis till två år!

Svar: Kul att du är med! Den serien har jag inte läst än, men jag har första delen i hyllan. Ska absolut ta tag i den snart! :) Tack!
TinaElisabeth

#25 - - Elina:

Grattis till två år som bokbloggare!

Jag är gärna med och tävlar. Har tipsat om din tävling här http://johanssonelinaa.blogg.se/2016/january/forandringar-pa-gang.html
Min bästa bok jag läste under 2015 var I ljusets makt av Leigh Bardugo. Verkligen totalälskade den!! :)

Min mejl har jag fyllt i.

Svar: Tack snälla! :)Den har jag varit nyfiken på länge, borde kanske plocka upp den :)
TinaElisabeth

#26 - - Klara:

Grattis! Jag är gärna med.
Det är så svårt att välja en bästa bok från året men en av de bästa vara definitivt The Name of the Wind (och uppföljaren såklart)av Patrick Rothfuss.

Svar: Kul att du vill vara med :) Spännande, den ska jag kolla upp!
TinaElisabeth

#27 - - Sara:

Grattis! jag är gärna med i tävlingen.
Den bästa boken jag läste 2015 måste nog ha varit Ljuset vi inte ser av Anthony Doerr

Har tipsat om tävlingen här: http://readandrepeat.blogspot.se/2016/01/tavling-hos-tina.html

Svar: Tack för tipset! Den är jag så sugen på att läsa :)
TinaElisabeth

#28 - - Therese:

Här kommer mitt bidrag till tävlingen! Grattis på 2-årsdagen!
Den bästa boken jag läste under 2015 var Stenhjärtat av Katarina Wennstam. Läs den!
Jag har tipsat om din tävling här..
http://theresansbokblogg.blogspot.se/2016/01/tavling.html

Nu hoppas jag på vinst! ;)

Svar: Vad kul att du vill var med :)Den läste jag för inte så länge sen, så bra bok! Lycka till :)
TinaElisabeth

#29 - - annamariaa:

Grattis till två år! Dom tre bästa böckerna jag har läst har nog varit: the wrath and the dawn av Renee Ahdieh, The sword of summer av Rick Riordan och Hjärta av Jazz av Sara Lövestam. Tips tips. Kram på dig

Svar: Tack! Har inte läst någon av de tre, ska kolla upp :) Kram och lycka till
TinaElisabeth

#30 - - Jimmy:

Jag vill vara med jag med.
Jag tror att den bästa boken var The martian av Andy Weir. Eller kanske En nästan vanlig man av Dan Buthler och Dag Öhrlund.

Svar: En nästan vanlig man är jag jättesugen på att läsa. The martian gillade jag med!
TinaElisabeth

#31 - - Anonym:

Hej! Jag vill vara med! Den bästa boken jag läste under 2015 var utan tvekan The terror av Dan Simmons. Så otäck och bra! [email protected]

Svar: Den har jag inte hört talas om, måste kolla upp den. Tack för tipset och lycka till :)
TinaElisabeth

#32 - - veronica :

JAg vill vara med!:)
Bästa boken jag läste 2015 ( förutom illustrerade Harry P) va Odinsbarn av Siri Pettersen, den är helt fantastisk!

Svar: Illustrerade Harry Potter är underbar! Odinsbarn har jag faktiskt köpt och tänkt läsa snart. Tack för tipset :)
TinaElisabeth

#33 - - Emely:

Vilken härlig tävling!!
Den absolut bästa boken som jag läste 2015 var Alkemisten av Pauolo Coelho. En fantastisk bok om livet och om att följa sina drömmar. En bok som alla borde läsa! Ha det så gott!!

Svar: Tack för tipset och lycka till! :)
TinaElisabeth

#34 - - Anika Hussain:

Jag vill vara med!
Min favvobok var This Side of Salvation av Jeri-Smith Ready! Boken handlar om David och Mara som efter en natt av festande har funnit att deras föräldrar har försvunnit. Borta. Poff. Nada. The Rapture skulle komma och David och Mara skulle gå med deras föräldrar - men de gjorde inte det, duh? Nu är frågan fortfarande - hände The Rapture eller vad med föräldrarna? Boken växlar mellan nu och "sedan", innan The Rapture och även gräver i de psykologiska orsakerna till deras enorma tro. Jag tyckte att denna roman, oavsett om du är insatt i teologi, erbjuder en hel del insikt om världen i allmänhet. Du behöver inte tro på Guds kraft, men jag tror att du måste tro på ordets makt och hur de får en att känna. Det var en riktigt bra läsning och jag kunde inte lägga ner den trots att det dödade mina ögon.

Min mejl är [email protected]

Puss o kram!

Svar: Låter klart intressant. Tack för tipset och lycka till! :)
TinaElisabeth

#35 - - Anna:

Min bästa bok tror jag var Kodnamn Verity av Elizabeth Wein, läste inte så mkt under 2015 som jag brukar göra... Men börjar 2016 starkt med Nu ser du mig av SJ Bolton! Och grattis till bloggen från en ny läsare ;)

Svar: Har inte läst någon av dem, men är sugen på båda :) Tack för tipsen :)
TinaElisabeth

#36 - - C.R.M. Nilsson:

Grattis! :) Är gärna med och har bloggat om tävlingen på http://lacrimamens.com/blog/tips-om-en-utlottning-10.html

Den bästa boken jag läste 2015 var nog Jag heter inte Miriam av Majgull Axelsson.

Svar: Tack snälla! :)
Jag heter inte Miriam har jag utlånad för tillfället, men jag ser fram emot att läsa den när jag får tillbaka den :)
TinaElisabeth

#37 - - Petra:

Grattis! Jag vill självklart vara med och tävla. Bästa boken jag läste 2015 var Queen of Shadows av Sarah J. Maas.

Svar: Tack! Den serien står på min att läsa-lista. :)
TinaElisabeth

#38 - - Robert W:

Jag är gärna med i utlottningen. Jag har tipsat om den här:
http://skrivrobert.blogspot.se/2016/01/utlottning-hos-tinaelisabeth.html

Bästa boken jag läste 2015? Om jag måste välja en så får det bli Tusen strålande solar av Khaled Hosseini.

Svar: Kul att du är med :) Tusen strålande solar står i hyllan och väntar på att bli läst.
TinaElisabeth

#39 - - Helena, MsHisingen:

Grattis på tvåårsdagen! Jag vill gärna vara med i utlottningen :) Har skrivit om det på min blogg http://mshisingen.blogspot.com/2016/01/hall-tummarna.html och bästa boken 2015 kan ha varit Stjärnklart av Lars Wilderäng, den fick tankarna att snurra...

Svar: Tack snälla, vad kul att du är med! Den boken är okänd för mig, så den ska jag kolla upp :)
TinaElisabeth

#40 - - Boklysten:

Såklart jag vill vara med! Bästa boken 2015 blir nog Jag är Pilgrimen av Terry Hayes.
Jag har tipsat om utlottningen här http://boklysten.blogspot.se/2016/01/utlottning-hos-tineelisabeth.html
Mail: [email protected]

Svar: Kul att du vill vara med, och tack för tipset! Lycka till :)
TinaElisabeth

#41 - - Anna på Fantastiska berättelser:

Ute i sista stund märker jag, men jag är gärna med och deltar. Mitt boktips från 2015 är Jag heter inte Miriam av Majgull Axelsson.
Jag har tipsat på min blogg:
http://fantastiskaberatterlser.blogspot.se/2016/01/utlottning.html

Svar: Bättre sent än aldrig ;) Jag heter inte Miriam har jag köpt, ska försöka läsa den snart :)
TinaElisabeth

#42 - - Mrs E:

Grattis i sista sekunden! Bästa boken jag läste förra året var hela Soulless-serien av Gail Garriger. Engelskt 1800-tal, tedrickande, vampyrer och varulvar i symbios med vanliga dödliga. I huvudrollen en kick-arse kvinna som går mot strömmen och gör som hon vill.

Mail: blondie_hamlet at hotmail.com

Svar: Tack!Jag har läst första boken, men jag kanske skulle ta och ge mig på resten också :)
TinaElisabeth

Till top