Stark som en björn snabb som en örn av Kalle Zackari Wahlström

Recensioner / Permalink / 0
Titel: Stark som en björn snabb som en örn
Författare: Kalle Zackari Wahlström
Serie: -
Förlag: Printz Publishing
Utgivningsår: 2014
Sidantal: 165
Köp: Adlibris / Bokus
 
Handling:
"Man behöver faktiskt inte byta liv och sluta med allt kul för att få hålla på med träning. Träning tillhör nämligen inte dom där i snabba sportiga kläder med quinoa och keso på armlängds avstånd. Träning är för alla, särskilt såna som jag som tycker om att äta hamburgare och dricka öl. Och göra burpees. Jag älskar att göra burpees."
 
Kalle Zackari Wahlström vill få oss att resa oss ur soffan och börja använda kroppen. I den här boken testar han alltifrån Body Balance till bergsbestigning, och berättar om sin syn på träningen, maten och livet, på ett garanterat opekpinnigt sätt.
 
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Ytterligare ett bokreaköp jag är väldigt nöjd med. Bara baksidetexten gör att jag älskar den här boken, den känns så himla avslappnad. Gillar verkligen tanken på träning som något avslappnat och kul istället för den träningshetsen man ser i dagens samhälle. Det är ju verkligen som Kalle säger - träning är för alla!
 
Jag är kanske inte jätteintresserad av att läsa om när han testar olika träningsformer som t.ex bodybuilding. Så där tappar boken lite i betyg för mig. Men inställningen är så härlig och inspirerande. Det här är en bok som verkligen behövs idag, och jag hoppas att fler får upp ögonen för den. Den är verkligen lätt att läsa och väldigt personligt skriven - inte alls så "pekpinnig" som mycket annat.
 
 
Till top