Nytt i hyllan - Maj

Nytt i bokhyllan / Permalink / 4
Tycker nog att det har blivit vääääldigt mycket nya böcker i maj med tanke på att jag skulle ha köpstopp, haha. Så jag lägger ner det där nu, då kanske det ger sig ;) Förrutom allt nytt här så väntar jag på en beställning från bookdepository på sju böcker. Måste ju ha nåt att läsa i sommar (??)
 
Second hand-fynd. Barnen ifrån Frostmofjället var en av mina favoriter när jag var liten, så den ser jag fram emot att läsa igen.
 
När Harlequin hade 50% passade jag på att göra en liten beställning. Vad hon vill ha har jag hunnit läsa redan, och den var väldigt mysig.
 
Sen har jag ju hälsat på hos pappa ett par gånger, och det är inte jätteofta man kommer tomhänt därifrån.
 
When We Collided är månadens bok från the English Bookshops bokklubb. Ten Thousand Skies Above You behöver nog ingen närmare förklaring. Beställde den direkt efter att jag läst klart ettan!
 
I Onsdags var jag och Kristin i Eskilstuna och shoppade lite. Jag handlade först ingenting, supertråkigt, men jag kom igång jag med när vi hittade lite böcker. Näcken har jag lyssnat på på storytel redan, men jag samlar ju på serien. Resten är second hand.
 
Nu är det bara ett litet problem.. Hur ska jag få in allt det här i bokhyllan?
 
 
 
Har ni läst nån av de här böckerna? Vad tyckte ni?
#1 - - Vargnatts bokhylla:

Barnen ifrån Frostmofjället hittade jag också på second hand för ett tag, precis den där utgåvan :) Så den köpte jag, ska bli spännande att läsa den, har bara sett film.

Svar: Vad kul! :) Jag tror att jag har sett filmatiseringen nån gång för länge sen, men jag minns inget av den. Ska bli spännande att läsa den igen, älskade den när jag var liten :)
TinaElisabeth

#2 - - [Anna]:

Oj det var ingen dålig hög!! :)

Svar: Särskilt med tanke på att jag har haft köpstopp, haha ;)
TinaElisabeth

#3 - - Linnea:

Wow, vilken hög! Jag är nyfiken på flera titlar, men har faktiskt bara läst Boktjuven. Gillade den! Men filmatiseringen är usel!

Svar: Jag gillade inte heller filmatiseringen av Boktjuven, men boken är fin!
TinaElisabeth

#4 - - Karro:

Hm då ska vi se. Jag vill låna "Jag är tyvärr död och kan inte komma till skolan" nån gång! Och så blir jag ju sugen på Claudia Gray när du pratar så gott om dem, haha. Även om jag inte läst något på engelska hittils. Tycker du jag ska läsa?
Och "Jag njuter så länge jag varar" har jag ju läst och den är bra!

Svar: Självklart! :) Ja, jag tycker absolut att du ska prova! (såklart eftersom jag älskar den, vill att alla ska läsa den, haha) Inte jättesvårt språk, så det går säkert bra :) säg bara till om du vill låna den
TinaElisabeth

Till top