Odinsbarn av Siri Pettersen

Recensioner / Permalink / 0
Titel: Odinsbarn
Författare: Siri Pettersen
Serie: Korpringarna #1
Förlag: B Wahlströms
Utgivningsår: 2015 (svenska)
Sidantal: 661
Köp: Adlibris
 
Handling:
Tänk dig att du saknar något som alla andra har. Något som visar att du hör hemma i den här världen. Något som är så viktigt, att utan det är du ingenting. En pest. En myt. En människa. Hirka är femton vintrar gammal när hon får veta att hon är ett odinsbarn - ett svanslöst odjur från en annan värld som sprider röta omkring sig. Hela hennes tillvaro ställs på ända. Hon är föraktad, fruktad och jagad, och någon vill döda henne för att hennes identitet ska förbli en hemlighet. Men det finns värre saker än odinsbarn, och Hirka är inte den enda varelsen som har tagit sig igenom världarna...
 
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Den här boken har stått oläst i min bokhylla säkert ett år, om inte mer. Jag vet ju att i princip alla har älskat den, så jag vet inte varför jag inte har haft lust att läsa den. Jag har verkligen dragit mig. Tvingade mig själv nu bara för att jag hade som mål att läsa bland annat den innan året är slut. Och vilken bok! Kan fortfarande inte sluta tänka på den. Så spännande och annorlunda. Jag älskade karaktärerna, särskilt Hirka och Rime. Det kändes inte som att den var så himla tjock heller, utan jag kunde gärna läst mer. Har iallafall som ni kanske har sett köpt hem resten av serien, och jag är sååå sugen på att läsa vidare nu!
 
 
 
Till top