The Accident Season av Moïra Fowley-Doyle

Recensioner / Permalink / 0
Titel: The Accident Season
Författare: Moïra Fowley-Doyle
Serie: -
Förlag: Corgi
Utgivningsår: 2015
Sidantal: 288
Köp: Adlibris
 
Handling:
It's the accident season, the same time every year. Bones break, skin tears, bruises bloom. The accident season has been part of seventeen-year-old Cara's life for as long as she can remember. Towards the end of October, foreshadowed by the deaths of many relatives before them, Cara's family becomes inexplicably accident-prone.
 
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Det här är en bok jag är lite kluven till. Det finns delar jag verkligen gillar, och det finns delar som inte fångade mig alls. Det började helt okej, sen var det väldigt mycket som blev konstigt. Brukar inte direkt läsa om spöken ;)Men på slutet, när man fick reda på hur allt hängde ihop var det rätt fint ändå. Sen skiljde det här sig lite från amerikansk YA som jag vanligtvis läser. Inget fel i det, det är bara jag som är lite ovan. Men den passade bra såhär runt halloween, och det var det jag ville.
 
 
 
 
Till top