Mina mål - Vad jag har kvar att läsa

Böcker / Permalink / 1
Kollade igenom mina mål för 2016 för några dagar sen, och insåg att jag inte hade läst så många av de där böckerna jag skulle läsa, haha.
 
Bokmålen 2016:
 
- Läsa 100 böcker
- Läsa klart Harry Potter
- Minska oläst-antalet till 200 (önsketänkande)
- Inte köpa så mycket böcker, utan i första hand läsa från bokhyllan.
 
Böcker som ska läsas ur bokhyllan 2016:
- Odinsbarn av Siri Pettersen
- Cinder av Marissa Meyer
- Eragon av Christopher Paolini
- Den femte vågen av Rick Yancey
- Röd drottning av Victoria Aveyard
- Två soldater av Roslund&Hellström
- Jane Eyre av Charlotte Brontë
 
---------------------------------------------------------------------------------------------------------
- Jag har än så länge läst 83 böcker, så jag har alltså 17 kvar. Det borde jag klara, men det känns faktiskt lite tight. Tiden går så himla fort!
- Jag har fortfarande inte läst the Deadly Hallows. Skäms.
- Jag tänker inte räkna mina olästa, men jag kan nästan garantera att det inte är 200 ;)
- Just nu köper jag inte så mycket böcker, men ja...
 
Böckerna jag skulle läsa då.
 
Cinder
Den femte vågen
 
Odinsbarn har jag ca 100 sidor kvar i, så den är ju inga problem, men......
 
Varför valde jag bara tjocka böcker???
 
 
#1 - - Elin - bokparadiset:

Tror absolut att du klara 17 böcker innan året är slut, du läser ju oftast fler böcker i månaden än mig!

Har också maaaaaaaassa böcker kvar att läsa som jag hade som mål i början av året, haha!

Svar: Känns som det är mycket, har ju inte alls läst så mycket som jag brukar de senaste typ två månaderna. Men det löser sig nog, i värsta fall får jag väl läsa en massa seriealbum, haha.
Tina Håkansson

Till top