Pestan av Åsa Larsson och Ingela Korsell

Recensioner / Permalink / 0
Titel: Pestan
Författare: Åsa Larsson och Ingela Korsell
Serie: PAX #7
Förlag: Bonnier Carlsen
Utgivningsår: 2016
Sidantal: 200
Köp: Adlibris / Bokus
 
Handling:
Fler och fler insjuknar med märkliga symptom i Mariefred. Och ingen kan hitta något botemedel. När Alriks och Viggos egen familj drabbas dras killarna in i en kamp mot klockan för att finna en lösning. Men hur kan en sådan mystisk sjukdom bekämpas?
Samtidigt har Iris kommit på en plan för att ta reda på vem Svarthäxan är. Men planen är livsfarlig. Dessutom luktar den ruttet lik …
 
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Jag har verkligen väntat på att Pestan ska komma ut eftersom jag gillade Näcken väldigt mycket. Tycker verkligen att serien har blivit bättre för varje bok, men tyvärr blev jag lite besviken på den här. Den var verkligen inte dålig, men jag hade ju såklart förväntat mig att den här skulle vara lite bättre än förra. Det tyckte jag tyvärr inte att den var. Alrik och Viggo gillar jag fortfarande väldigt mycket, och jag tycker verkligen om författarnas sätt att beskriva deras känslor. Som att det känns som en taggtrådsorm när man har dåligt samvete, man fattar verkligen hur det känns. Men annars tyckte jag inte att det hände så mycket i den här boken egentligen. Inte så mycket som hade med själva "mysteriet" att göra iallafall, annars var det ju full fart som vanligt.
 
Annars är boken full av samma humor som de tidigare, och det älskar jag. Jag lyssnade på ljudboken på storytel, och Morgan Alling är perfekt som uppläsare. Vilken inlevelse!Skrattade högt flera gånger.
 
Ser mycket fram emot att läsa nästa del. :)
 
 
 
Till top