TBR-tagg

Böcker / Permalink / 3
Hittade en rolig tagg hos Vargnatts bokhylla, så den tänkte jag också göra :)
 
1. Vilken bok har du inte kunnat avsluta?
 Jag brukar inte låta bli att läsa klart böcker, men en bok jag bara inte kunde läsa klart är a Game of Thrones. Tyckte den var riktigt bra när jag väl läste, men jag orkade aldrig. Så tung och mycket text. Och när jag precis hade sett tv-serien kändes det lite ovärt att plåga sig igenom den.
 

2. Vilken bok har du inte läst än för att du inte har haft tid? 
Vilken fråga, haha. Typ... Alla?

3. Vilken bok har du inte läst än för att det är fortsättningen på en serie? 
Ten thousand skies above you av Claudia Gray. Blev ju så kär i första boken, så jag har inte riktigt vågat fortsätta. Vill ju inte bli besviken. Men jag år så sugen, så det blir nog snart iallafall!
 
 
4. Vilken bok har du inte läst än eftersom den är helt ny?
En framtida hemmafrus bekännelser av Elin Eldestrand fick jag hem i förrgår, så den har jag inte hunnit med än ;)
 
 
5. Vilken bok har du inte läst än eftersom du har läst en bok av samma författare och den tyckte du inte om?
 Svårt.. Tror inte jag har nån direkt. Men jag har inte läst något mer av Koontz eftersom jag hatade den senaste jag läste. Har dock älskat många innan, men den här förstörde lite.

6. Vilken bok har du inte läst än för att du inte riktigt känner för det? 
Alla böckerna i the Mortal Instruments-serien. Måste nog läsa om första för att kunna läsa vidare.

7. Vilken bok har du inte läst än eftersom den är gigantisk? 
Outlander (också hela serien) har jag inte börjat på eftersom de är såååå tjocka. Och gamla. Och fula. Ska nog skaffa de nyare utgåvorna istället, de ser finare ut, haha.
 

8. Vilken bok har du inte läst än för att omslaget lockade och sedan visade det sig att den inte hade så bra recensioner? 
Halo av Alexandra Adornetto. Omslaget är fantastiskt, sen kollar man goodreads och typ alla har gett 1 stjärna? Alltså. Men jag ska läsa den, nån gång. 
 

9. Vilken bok avskräcker dig mest från din olästa hög? 
Oj, jag vet inte riktigt. Jag rensade ju nyss ut en massa böcker som jag antagligen aldrig kommer läsa, så jag vet inte om jag har någon särskild. Men deckare överlag känner jag att jag kanske inte skulle välja i första taget.
#1 - - ♫♪ sandra:

älskar outlander!

Svar: Vill så gärna läsa nån gång!
TinaElisabeth

#2 - - FrökenTV, bloggen om tv och film:

nice

#3 - - Vargnatts bokhylla:

Kul att du gjorde den! :) Vilken Koontz bok var det? Blir nyfiken :)

Svar: Nattfrossa var det, gillade den inte alls. Men jag ska nog ge honom en chans till. Nån gång... ;)
Tina Håkansson

Till top