Read-a-long Heir of Fire (del 3)

Böcker / Permalink / 0
Jag och Nelly på Nellons bokblogg läser just nu Heir of Feire tillsammans. Under tiden vi läser kommer vi båda skriva lite vad vi tycker och tänker om boken.
 
 
 
Lite tankar om kapitel 36-51
 
Varning för spoilers!
 
Känner fortfarande att den här boken inte alls är något för mig, och jag kämpar mig verkligen igenom varje kapitel. Just nu är jag osäker på om jag kommer vilja fortsätta med serien efter den här. Men några höjdpunkter finns det ju iallafall.
 
Alltså när Celaena höll på att brinna upp och hon var tvungen att sänkas ner i kallt vatten. Läskigt att hon inte har kontroll över sina krafter! Och det är fortfarande så sorgligt att se hur mycket hon saknar Nehemia. Jag är glad att hon kommer bättre överens med Rowan nu så att hon inte behöver känna sig så ensam. Gillar hononom faktiskt. Slavmassakern var bara så hemsk :(
 
En sak jag verkligen gillade var när Dorian förstod att Chaol skickade iväg Celaena för att hon skulle vara trygg. Sorgligt att de inte pratar med varandra längre. Saknar Chaol, hade gärna sett att han var med mer. Gillar att Celaena iallafall har tänkt en del på honom, kanske att hon kan smälta lite.
Till top