Read-a-long Crown of midnight (del 1)

Böcker / Permalink / 1
Jag och Nelly på Nellons bokblogg läser just nu Crown of midnight tillsammans.Under tiden vi läser kommer vi båda skriva lite vad vi tycker och tänker om boken.
 
 
 
 
 
Lite tankar om kapitel 1-17
 
Varning för spoilers!
 
Det var nästan ett år sen jag läste första delen i serien. Egentligen hade jag velat läsa om den innan jag tog tag i den här, men det har jag tyvärr inte hunnit. Så för mig har det varit lite svårt att komma in i boken eftersom jag inte har Throne of glass färskt i minnet, har insett att jag faktiskt har glömt väldigt mycket.
 
De första kapitlen tyckte jag var lite sega. Egentligen är de nog inte det, men jag hade lite svårt att koppla vissa personer och så. Men runt kapitel tio-elva nånstans tog det ordentlig fart, och nu känner jag bara att jag vill läsa vidare. Det är så spännande! Vet inte riktigt vad jag tycker om att Celaena går bakom ryggen på kungen dock. På ett sätt tycker jag att det är rätt tufft eftersom han på riktigt kommer döda henne om han får reda på det. Men kanske är det bara dumt av samma anledning. Vi får se vart det leder helt enkelt.
 
Jag gillar Chaol och Celaena sååå mycket! Gjorde det i första boken med. Men jag gillar ju Dorian också, så jag vet inte riktigt vad jag ska tycka. Där önskar jag igen att jag hade läst om första boken så jag hade kommit ihåg allt sånt.
 
Grejen med Mort är rätt konstig, haha, men jag gissar att det kanske blir lite mer klarhet i allt när jag får läsa vidare. Ska bli spännande att få veta mer om Elena också.
 
 
Och hallå, omslaget!! Dör lite vad snyggt det är!
#1 - - Nelly:

Ja, jag tycker också hela grejen med Mort är rätt konstig. haha

Till top