De tio bästa böckerna 2016

Böcker / Permalink / 2
För ett år sen sa jag att jag hade läst så himla mycket bra böcker under 2015, och att den listan skulle bli svår att toppa. Men alltså, det gick. Jag har läst så många fantastiska böcker 2016! Tror på riktigt att den här listan (utan inbördes ordning) blir svår att toppa, men jag ser fram emot att försöka!
 
* Everything, Everything av Nicola Yoon
* A Thousand Pieces of You av Claudia Gray
* Flat-Out Love av Jessica Park
* I'll give you the sun av Jandy Nelson
* Faking it av Cora Carmack
* Du, bara av Anna Ahlund
* The fault in our stars av John Green
* An ember in the ashes av Sabaa Tahir
* Djupa ro av Lisa Bjärbo
* Miss Peregrines hem för besynnerliga barn av Ransom Riggs
 
 
 
 
<3
#1 - - Elin - bokparadiset:

Kan säga att fyra titlar har vi samma av, säkert inte så svårt att lista ut vilka! :)

Svar: Älskar att vi har så lika smak, får alltid så bra boktips av dig! :)
Tina Håkansson

#2 - - Vargnatts bokhylla:

Du, bara är på min lista också :)

Svar: Så fin bok!
Tina Håkansson

Till top