Om att sänka sina krav

Böcker / Permalink / 2
 
Idag sänkte jag mitt goodreadsmål från 100 böcker till 75.
 
Sen ganska tidigt i höstas har jag inte mått så bra, och läsningen har blivit lidande. Det senaste halvåret har jag läst väldigt mycket mindre än jag brukar, och det är såklart jättetråkigt. Jag har haft 100 böcker som mål de senaste tre åren, och klarat av det, men under slutet av förra året började jag bli väldigt stressad av det. Jag vill ju inte läsa bara för att läsa många böcker, utan jag vill läsa för att jag älskar det. Jag vill inte känna att jag behöver prioritera bort tjockare böcker bara för att jag inte hinner läsa lika många. Idag när jag gick in på goodreads såg jag att jag låg efter schemat, och den "stressen" orkar jag inte med just nu. 75 böcker känns mer rimligt. Kanske blir det fler, kanske färre. Det spelar ju faktiskt egentligen ingen roll alls.
Idag hoppas jag iallafall på att läsa ut A Million Worlds With You. Kommer sakna den här serien!
 
 
Hoppas ni mår bra där ute. Ta hand om er <3
#1 - - Malin A:

❤ ta hand om dig! Förstår precis vad du menar. Jag får ihop färre o färre böcker varje år. Men försöker o läsa det jag vill o inte bara ta något tunt för att nå målet. Finns ju inget självändamål i det

Svar: ❤!

Nej visst är det så. Vill fokusera på att läsa bra böcker så långt det går!
Tina Håkansson

#2 - - Emelie Karlsson:

Läste ut A Million Worlds with You för 1-2 veckor sedan.. Gråter!! Vill inte att det ska vara över, haha.

Svar: Har ett kapitel kvar. Vill inte heller att det ska vara slut sen! :( haha
Tina Håkansson

Till top