Dagboken av Nicholas Sparks

Recensioner / Permalink / 2
 
 
Titel: Dagboken - Jag sökte dig och fann mitt hjärta
Författare: Nicholas Sparks
Serie: -
Förlag: Fenix
Utgivningsår: 2012
Sidantal: 224
 
Handling:
En man och en kvinna sitter på en bänk. Han har en dagbok i sitt knä och han läser för henne; han läser en historia om en kärlek - den största

North Carolina, 1946
Fjorton år tidigare träffade han flickan han aldrig kunnat glömma. Nu har Noah återvänt hem till North Carolina efter Andra världskrigets terror, och han tänker på Allie som fick honom att inse att kärlek vid första ögonkastet faktiskt är möjligt. De var unga, passionerade - och kom från olika världar. Han fattig, hon rik.

Kanske hade historien kunnat sluta där. Men så återvänder Allie. Förlovad med en framgångsrik man och med bröllopet runt hörnet är det något hon måste fråga Noah om.
 
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Jag kollade på The notebook förra helgen och blev sugen på att läsa boken också som jag hade stod i bokhyllan. Filmen är ju såå fin, men boken blev tyvärr en besvikelse. Det är fortfarande en fin historia, men det känns som att det fattas så mycket. Jag menar, Noah och Allie hinner lära känna varandra på typ två sidor innan hon flyttar därifrån, hur trovärdig blir resten av berättelsen då? Jag vet att man inte ska jämföra boken med filmen, men det blev så väldigt tunnt. Lite synd faktiskt, tror det hade kunnat bli en väldigt bra bok med lite bearbetning.
 
 
 
#1 - - [Anna]:

Trist att boken inte var lika bra som filmen! :/

#2 - - Vargnatts bokhylla :

Håller med dig. Filmen är underbar men boken var en stor besvikelse.

Till top