Om att älska av Michael Forni

Recensioner / Permalink / 0
Titel: Om att älska - 90 berättelser om hjärta och smärta
Författare: Michaela Forni
Serie: -
Förlag: Lava förlag
Utgivningsår: 2014
Sidantal: 162
Köp: Adlibris
 
Handling:
Michaela Forni är vice VD och chefredaktör på bloggportalen Devote. 2013 går hon in på sitt tionde år som bloggerska och har under de senaste åren skrivit aktivt om kärlek. Om att älska är hennes andra textsamling och innehåller 90 berättelser om hjärta, smärta och allt som hör till.
 
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Jag läste ju nyligen "Jag är inte perfekt, tyvärr" som Michaela också har skrivit, och precis som när jag läste den kände jag att jag har lite svårt att relatera till hennes liv som hon skriver om det. Jag har aldrig varit den som dricker en massa vin, går på krogen eller träffar en massa olika killar. Så för mig var det mer smärta än hjärta, och så har jag aldrig haft det. Annars har Michaela ett förtrollande språk som är lätt att bli berörd av. För många år sen, när jag följde hennes blogg, läste jag en berättelse om en liten flicka som var så förväntansfull över att få åka till gröna lund med sin mamma och pappa på lördag, men sen blev det inte av. Den berättelsen berörde mig så mycket, och jag blev så glad över att den fanns med i den här boken. Vill typ riva ut den sidan och spara.
 
 
 
Till top