Read-a-long Crown of midnight (del 3)

Böcker / Permalink / 0
Nu är boken utläst, så här kommer tredje och sista inlägget i Read-a-longen med Nelly.
 
 
 
 
Lite tankar om kapitel 37-56
 
Varning för spoilers!
 
Tyckte det var så himla fint att Celaena hade testamenterat allt hon äger till Chaol. Och att hon inte tänkte ändra på det fast de är ovänner. Det finns hopp ;) Gillar dem verkligen mer och mer tillsammans.
Tyckte också om att han är så ledsen över att Celaena inte litar på honom. Eller tycker om.. Men ni fattar. Han tycker ju verkligen om henne. Smälte lite när han sa att han älskar henne innan hon skulle åka.
 
Blev så nervös när Fleetfoot blev skadad när de slogs mot monstret. Så blödig när det gäller djur! Skönt att det inte var så illa.
 
Vad rörigt det var med Archer. Tyckte att jag kände dåliga vibbar från honom redan tidigare, och jag hade visst rätt. Helt rätt att Celaena dödade honom till sist, var lite orolig ett tag att hon skulle låta honom gå.
 
Ser gärna mer av Dorians magi.
 
Hela wyrdkeys-grejen tyckte jag var ganska rörig, och det kändes som att jag missade mycket där för att jag inte kopplade riktigt. Och vad innebär det att Celaena är fae? Vad är det ens? Det var hur som helst spännande att få veta mer om Celaenas bakgrund.
 
 
Jag är faktiskt inte helt såld på den här serien. Tycker det är så synd, jag vill gilla den, men det är nåt som inte riktigt stämmer för mig. Kan inte riktigt sätta fingret på vad det är. Tycker den här boken har varit ganska tråkig mellan varven. Det är spännande när det väl händer något, men det liksom dör ut lite.
 
Det känns ändå bra att jag och Nelly ska läsa Heir of fire ihop också, hoppas på att jag gillar den bättre!
 
 
 
 
Till top