Månadsrapport: Mars

Månadssammanfattningar / Permalink / 1
Mars blev en riktigt bra läsmånad med 16 lästa böcker. Förstår inte riktigt hur jag kan ha hunnit med att läsa så mycket eftersom jag har haft mycket annat att göra också. Men det är kul, och jag har läst väldigt mycket bra.
10 böcker blev det på svenska och 6 på engelska.
 
23.Mina hemligheter - Sophie Kinsella
24.Sabrina the teenage witch - the magic within 1 - Tania del Rio
25.The sorrows of young Werther - Johann Wolfgang von Goethe
26.The perks of being a wallflower - Stephen Chbosky
27.Kometen kommer - Tove Jansson
28.Du vet var jag finns - Rachel Cohn
29.Madame Bovary - Gustave Flaubert
30.Drottningens juvelsmycke - Carl Jonas Love Almqvist
31.Geim - Anders de la Motte
32.The selection stories - The prince & the guard - Kiera Cass
33.Twilight the graphic novel - Stephenie Meyer, Young Kim
34.Född fenomenal - Josephine Bornebusch
35.Mio, min Mio - Astrid Lindgren
36.Tre sekunder - Roslund & Hellström
37.Jesus sista ord på korset var inte "härifrån ser man hela mariannelund!" - Jonas Gardell
38.Veronica Mars: The thousand dollar tan line - Rob Thomas & Jennifer Graham
 
Bästa bok: The perks of being a wallflower, helt klart. Men jag har som sagt läst så mycket bra.
Sämsta bok: Geim gillade jag inte alls, så besviken på det. Trodde den skulle vara superbra, så jag kände mig lite lurad.
Månadens överraskning: Twilight som graphic novel, den var så bra! Trodde inte jag skulle älska den så mycket som jag gjorde.
Månadens besvikelse: Du vet var jag finns. Den var inte alls som jag hade väntat mig.
#1 - - Snowglitter:

Oj vad mycket du hann med! :D och många bra böcker. Fick lust att läsa en mumin-bok som nästa!

Svar: Ja många bra faktiskt :) Muminböckerna är så fina!
TinaElisabeth

Till top